Lördagen.

Sedan kunde jag inte hålla mig längre! 
Jag ville göra om matrummet! Ska det nu bli helt vita möbler därinne så ska väggarna bli vita också!
3 kritvita väggar och en fond med silvervita medaljonger. (Fondväggen till vänster kommer det bli).
På fredagen åkte jag och köpte tapeter, spacklade taklisten samt målade taket.
De vita rullarna fick jag direkt men fondväggen var beställningsvara och skulle dröja 1 vecka innan den kommer.
Den här gången känns allt så enkelt! Jag behöver inte ens riva ned de gamla tapeterna utan det räcker med att spackla hål och skarvar! 
Tapeterna som är i dag är 90-tals rosa/biega....ser lite smutsfärgade ut.
Uppe i taket ligger skugglisten på plats men det ser bara ut som en ful kant med färgdroppar i från föregående renoverare. Det ser liksom inte helt och stabilt ut.
Jag har spacklat hela skarven och sedan målat ihop list med taket och naturligtvis målat taket.
Har monterat bort ventilationsventilen i taket inför målningen, därav det stora hålet
Listerna är som vanligt bruna i vårt hus och det är en hel del arbeta med att grunda dem vita och sedsan stryka listerna flera gånger men det är ändå ett väldigt litet jobb jämfört med vad jag gjort i stora "hela-huset-hallen"
Det svåraste är att med tejp få en snygg avslutning mot golvet.
Sedan sken solen in så hårt så jag fick dra ned persiennen när jag skulle sätta de första våderna på lördagskvällen efter all målning och spackling och slipning.

Ja, och så här såg det ut när jag gick och lade mig på lördagsnatten, taklisten fixad. Taket målat. Alla snickerier vitmålade x flera och första väggen vit-tapetserad!
 
Vilken njutning att göra ett så här litet projekt som liksom ger fullt resultat på bara någon vecka! Jag tror jag redan är klar med detta rum efter nästa helg om fondtapeten kommit vill säga.
Kanske inte alla stolar är målade än men förhoppningsvis i stort allt på plats!
 ja, sådant här roar jag mig med just nu i stället för att motionera som jag verlkligen borde göra...
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Kära hjärtanes vad Du håller igång !!! Spar lite energi tills Du blir gammal ;-))

#2 - - Maria:

Blir vitt o fint!

#3 - - Camilla:

Men hur många rum HAR ni i det där huset?!?