Nu dags för renoveringspaus känner jag!

 
Nu har jag passerat min gräns för vad som är kul med renovering för stunden. 
Plötsligt är jag skit-less och ser bara massor som behöver göras och kraven är plötsligt större än nöjet.
Jag är ju periodare av allehanda göromål och nu är det dax att flytta fokus.
 
Idag tog måstet före lusten om renovering överhanden.
Mina händer ser ut som en grovarbetares och jag är tjock och oskött i avseende motion och hälsa.
 
Veckan som kommer skall jag helt lägga renovering åt sidan och ägna den åt att städa upp efter de senaste månadernas kämpande och att påbörja vägen tillbaka till mitt hälsosamma jag.
 
I helgen har jag pysslat med så mycket saker att jag inte ens orkar räkna upp dem!
Från morgon till kväll med alltid någon form av färgpyts i handen! 
....Fast inte lister och sådant jag borde.
Jag kräks på vit färg nu!
 
Fick t ex för mig att börja måla vårt björk-matbord vitt, byta gardiner i matrummet till vita och måla om gamla stolar till vita och klä sitsarna i vitt tyg...
Det kommer ta jättelång tid detta märker jag nu och bordet blir inte speciellt bra.... det är därför jag nu känner att gränsen är nådd.
Måste bryta!
Det är nog enklare vid närmare eftertanke att jobba ett extra nattpass på firman, ta stålarna för det och åka till Ikea och köpa ett stort vitt bord i stället!
Annars var planen också att tapetsera matrummet i en helt kritvit tapet..kanske med en vit fond....
 
I ögonvrån har jag märkt att det blivit vår!
Piffat lite på balkongen i varje fall!
#1 - - Mia:

Vitt är fint och fräscht, men vita stolsdynor är bara snyggt ett litet tag när man har barn, husdjur och skitig karl :) Uteplatsen ser väldigt inbjudande ut, du borde lägga lite tid på att bara koppla av där. Kram

#2 - - Mor igen:

Nu har jag sett att Du har tittat på min blogg så nu kommer snart nya bilder. Har en hel uppsjö av gamla bilder att visa allt eftersom.Även jag och "kära Far" är väldigt roade av att titta på dem.

#3 - - Systern:

Å, så tjusigt! Vitt och fint :)

#4 - - Mor:

Det gör inget om Du skriver t.ex. "Läst" när Du tittar på min blogg, annars vet jag inte om Du tittat.Den här gången har jag ju nåt som Du bör reagera på. ;-))