Bellmanstafetten 2013!

Efter jobbet igår var det dax för Bellmanstafetten med arbetskompisarna!
I det vackra eftermiddagsvädret slappnade vi av efter arbetsdagen och delade upp oss i lagen och lade upp taktiken.
Vi var 3 lag från mitt jobb.
Jag sprang första sträckan för ett av lagen. 
Så här ser det ut när starten går för förste man.
De övriga starterna i stafetten sedan är ju mer flytande eftersom deltagarna är ojämna vilket är en jäkla tur.
 
Det positiva med att springa första sträckan är att solen skiner och man kan slappna av sedan.
Det negativa är att man blir jäktad av mass-starten och alla som är så snabba.
 
Sträcka 2 och 3 är nog optimala, ingen jäkt och man är lite anonym i tävlingen.
Sista sträckan är nog mest pressande. Stå och vänta på att få göra sin sträcka, det blir mörkare och sent samt att de som är snabba nästan ätit picnick och åkt hem när man själv går i mål.
Igår tändes marschaller utefter sista kilometern för de sista löparna när mörkret lade sig, det var mysigt och stämningsfullt.
Jag är väldigt nöjd med min tid och hur härligt det var att springa.
Jag trodde att jag skulle springa sista stafettsträckan också för mitt lag så jag tog inte ut allt vad jag hade och fick ändå en så för mig bra tid!
Sedan hade jag sådan tur att en annan tjej som är en stark löpare på vår firma tog den sista sträckan för vårt lag och jag är tacksam! Tack P att du tog 2 sträckor!
Vi stod efter banans sista 100 meter och hejade på varandra.
Den sista kilometern springs inne på start/mål-området och alla hejar på varandra där så man bör ha krafter kvar till sista kilometern.
Så mycket backar var det inte. En lutning lite uppför på 4:e km ca och därefter en kraftigare nedför. I övrigt bara vackra omgivningar på platten.
Sedan den trevliga efterföljande picknicken som ingår i loppet.
vi njöt av det goda och hade mycket trevligt!
Hoppas vi blir ännu fler nästa år!
Sen till det trista...vi blev alla mer eller mindre matförgiftade. 
Jag tyckte det var så konstigt att jag ville sova med hink vid sängen under natten, mådde kraftigt illa men fattade inte varför.
När jag kom till jobbet hade det varit lika för alla nästan. Någon fick till och med gå hem för att magen var ur spel.
Ja  ja..så är det väl i rötmånaden om man har otur.
trevligt var det dock allt annat! 
Tack alla kollegor Som deltog!
#1 - - mia:

Här ser det också annorlunda ut ! Det tog sin tid innan jag förstod vad det var för fel på min blogg, det var själva sidan som försvunnit. Tråkigt men skönt att hitta felet.
Va trevligt det såg ut på stafetten, nu längtar jag till vårt lopp. Vi satsar på en timme! Om vi övar oss på backar så tror jag vi grejar det.
Tråkigt med maten, måste varit illa när den t.o.m. slog ut din mage!
Kram
PS Kanske skulle behöva din experthjälp så jag får till en spalt att skriva upp träningen på igen.

#2 - - JUNITJEJ:

Vad kul att delta tillsammans med arbetskamrater!

#3 - - Mor:

Har inte så mycket att kommentera mer än det är roligt att Du gör saker som Du trivs med. Hälsningar från Gotland har vi oxo och allt verkar vara sej likt där.