Det började ju så bra...

Jag började slappna av, den tuffa perioden av mkt extrajobb i sommar led mot sitt slut.
Lill-Mercan och jag gosade soffa på söndagskvällen.
På måndagsmorgonen myste jag runt på tomten, slängde grenar från syrenen uppe på berget och Mercan snodde runt benen på mig.
Plötsligt var hon högst uppe i tallen!
Jag hade gott om tid och satte mig där uppe på berget och beundrade hennes klättring nedför, njöt lite av skog. Jag längtar efter en härlig promenad i skogen snart.
Sedan satte jag mig på altanen och bara njöt av sensommarens varma sol.
Jag kände verkligen att jag gjorde alla rätt.
Jag gjorde en underbar drink som cheferna på firman bjöd på häromdagen när vi kom till jobbet, jag trodde de först försökte lura i oss någon kaloristinn näringsdryck från något säljande företag men det var det inte, det var en uppfriskande hälsokick som jag nu varmt rekomenderar och tackar för receptet för.
 
Kör i mixer:
-ca 3 dl Proviva mango eller hallon/granatäpple ( eller blanda lite)
-1 näve babyspenatsallad.
-en nypa riven färsk ingefära.
-någon dl frysta hallon.
 
Mums som 17 faktiskt! 
 
Efter drinken stack jag ut och sprang.
Sen ställde jag mig i duschen för att sedan gå till jobbet för ett kvällspass.
Då ringde man från firman med ett mycket lockande erbjudande om ett dubbelpass kväll + natt.
Jag kunde inte motstå erbjudandet och tog det.
 
Kände att jag svek mig själv lite...jag lovar nu härmed att inte ta mer än 2 extrapass per månad. Det är lagom ranson!
Efter dubbelpasset dagsov jag igår och vaknade sedan sugen på aktivitet. jag vågar knappt berätta vad jag hittade på då så jag väntar med det lite :-)
 
#1 - - Camilla:

Så idylliskt!
... fram till extrajobbet då...
Tror att du gör rätt i att begränsa dig lite där, så att du får din vila också. Ska ni till Thailand redan nu i vinter?
Snart dags för den avslutande delen av Tjejklassikern för dig också. Så fort det har gått!

#2 - - Mia:

Härligt soft inlägg :) men du kan väl inte bara skriva ”aktivitet” nu blir jag nyfiken.
Kram