Veckan i korthet.

Verkar ha blivit lite suddiga bilder från kräftskivan...
I lördags (förra lördagen) efter att jag vaknat efter nattjobb åkte vi på kräftskiva i Tyresö hos R och A.
Jättetrevligt!
Det började prydligt och som sig bör följdes det prydliga upp av trevligt och lekar!
Mycket skratt!
Vi tog oss en liten sväng i värdens garage och tittade på de blänkande snart färdiga skönheterna.
Senare på natten fortsatte biltittandet ute på gatorna för JR och mig..
Sent på natten kom vi hem.
 
På söndagen tror jag att jag fixade och donade lite med de sista punkterna på min lista som snart går mot sitt slut och jag tänker inte fylla på den även om det finns 100 saker som väntar, det får bli nästa år!
På kvällen sprang jag 1,6 mil.
På måndagen efter jobbet gjorde jag 2 tårtor och 2 potatisgratänger som vi på tisdagen efter jobbet lastade in i bilen och åkte till skogarna utanför Gnesta med.
JRs pappa firade i största hemlighet med oss närmaste sin 70:e födelsedag denna tisdag!
Det blev en jättetrevlig kväll och bilder från det får komma senare då de ligger i stor-kameran.
 
På onsdagen efter jobbet var de ju Bellmanstafetten och i sanning var jag faktiskt jäkligt trött på torsdagen efter jobbet.
Jag minns egentligen inte vad jag gjorde....sov tror jag och sedan sprang jag en vända.
 
På fredagen målade jag det absolut sista på lekstugan, kapade en del syrenbuskar till som hängde ut över tomten efter förra vinterns snö som tyngde ned grenar ordentligt.
Jag målade också klart det sista på den här...
...så att den blev så här. och så målade jag lite på farstubron när penseln ändå var doppad.
 
Nu, på fredagen tog listan SLUT!
Folk stannade idag och sade vi var tvungna att uppfostra denna dam lite bättre då hon inte är det minsta rädd för cyklar utan ligger och rullar på vägen utan att flytta sig. 
Hur uppfostrar man katter?
 
I natt har jag jobbat extra, lagom PMS-ilsk men har ändå funkat hyggligt i grupp jämfört med hemma under kvällen. 
Nu känner jag dock att det värsta har klingat av och kan gå hem och vara "normal" igen.
Nu när mina måsten är slut ska jag nog softa lite i helgen innan jag börjar röja upp inoomhus.
#1 - - Mor:

"Nu, på fredagen tog listan SLUT!" HA!
Det tror jag inte en dag på! FNISS! Inte en dag......
Men ack så underbart om det vore sant!

Svar: Det är sant, den är slut!
Frudin

#2 - - Camilla:

Så fint du gjort här inne! Snyggt!
Jag läser här, men har varit lite dålig på att kommentera den senaste veckan. Skärpning...
Er grå katt är alldeles underbar! Hälsa från kattgudmor att hon måste vara rädd om sig!