Koh Samui 25/12-27/12

 
Förra året året gifte sig JR och jag på Koh Samui.
 
http://frudinsblogg.blogspot.se/search/label/Bröllopet
 
I år blev jag lite orolig att han ville gifta sig här på Koh Samui igen....fast inte med mig....men sen såg jag att han bara hade fått en ny killkompis och min oro vek :-)
Vi orode oss ganska mycket för resan tillbaka över havet från Koh Tao till Koh Samui men efter ordentligt med sjösjuketabletter och mycket mindre sjögång gick det mycket bättre än ditresan.
Vi satt utomhus och högt upp vilket verkligen underlättade, jag kunde till och med läsa!
På Koh Samui bodde vi på ett helt ok 3-stjärnigt hotel, Verticolor.
Det var bara några år gammalt och låg mitt i shoppingsmeten.
Rummen var ganska stora och rymliga för det låga priset och man stördes inte nämnvärt av utelivets ljudnivå utanför.
Dock inget internet på rummet om man inte pyntade extra och frukosten var inte någon värsting....men hotellet var helt klart ok om man reser budget!
Man kan säga att en liten standardhöjning av hotel var att de faktiskt körde Human Furniture! Icke att förringa!
Hotellet hade en fin 25-meters bassäng som jag tog några längder i. Vi var i det närmaste ensamma i poolen och det är ju trevligt!
Ta en närmare titt på A's solbränna på detta kort!
Solskyddsfaktor på axlarna, halsen och knäna, jaja mensan!
Det var ju inte så att vi hängde vid poolen hela tiden....
Vi tog en massa massage också.
Först får man fottvätt....
....sedan radas man upp för en timmes njutning.
Mycket mat blir det också på väldigt skiftnde kvalité på mat och restaurnger.
Kul att prova alla sorter.
I Thailand är allt så billigt att man kan unna sig allt och ångra sig om det inte var gott.
En jäkla massa efterrätter blir det också.
Jag kommer rulla in i Sverige igen.... Men det får bli ett senare problem.

Vi har sett så fantastiska små kattungar och hundvalpar detta år.
Den absolut sötaste lilla hundvalpen är den D har i famnen på detta kort.
Man tror det är ett gosedjur men det är en hundvalp på riktigt, 1 mån gammal!

Mest av allt är Koh Samui stad ändå uteliv och torgshopping.
Koh Samui är lite stökigt och ovackert för vår smak, vi vill ha det lite mindre party, lite mer paradisvckert...även om vårt bröllop förra året där inte kunde varit vackrare och mer romantiskt någonstans på hela jorden!
 
 http://frudinsblogg.blogspot.com/2013/02/svartvita-bilder-fran-vart-brollop.html
 
 
 
 
#1 - - Camilla:

Myspys! Njut!

#2 - - JUNITJEJ:

Man blir allt ressugen när man ser dessa bilder.

#3 - - Mor:

Blir så trött på att så fort man går in på Aftonbladet eller liknande på datorn så står det om bussolyckor i Thailand. Endera att dom kört ner i en ravin eller in i en affär och det tar ju ett tag innan man får reda på om det funnits svenskar ombord. Detta tröttar.....

#4 - - Maria Härtén :

Ät och njut. Inte kan du rulla.
Kvinnliga former är snyggt 😊😊

#5 - - Maria Härtén :

Ät och njut. Inte kan du rulla.
Kvinnliga former är snyggt 😊😊