Dagens spontana taxiresa!

Vi hoppade in i en taxi och bad att få åka till västsidan, lite söder över.  Taling Ngam, Five islands beach. 

Det tog väl en 40 minuter sedan släpptes vi av typ i....ödemarken!

Det fanns ett hotell där men inga taxibilar att åka tillbaka med!

 

Vi hoppade av och såg först ingenting men kom sedan ut på fin-strand! 

Lugnet självt.

Vi var faktiskt lite nervösa hur vi skulle komma tillbaka till civilisationen senare då det inte direkt kryllade med bilar här men vi bokade tid med samma taxichaffis att hämta oss på eftermiddagen.

Vi liksom bara landade i sanden och slappnade av.

Jag känner mig jäkligt bra just nu på grejen "Fånga stunden".

Vi läser böcker. Jag läser om Arbogamamman som fick sina barn dödade av tyskan. 

När det blev lunch gick vi ut på den lilla vägen och såg denna skylt med "Restaurng"!

JR fick sitta en meter i från bilen i carporten på restaurangen men han har ju alltid trivts i garage så han hade inget emot det!

Jag satt mitt emot. 

Vi fick så otroligt god och mycket mat! Jag fick en soppa till förrätt som nockade mig totalt, så stark att svetten tokrann på mig men den var supergod! Hur kan de laga så gott i garaget?

Det vi tittade på förutom maten när vi åt var en buffel som stod och kollade in en lastbil utanför.