Dags att se sådant man inte vill se.

Badrumsfönstret har jag blundat för. Det har nog inte varit öppet på de senaste 10  kanske 20 åren misstänker jag.
Färgen var flagnad.
Och gulnad, det som fanns kvar.
Huva ligen!
Jag slipade med slipmaskin karm och fönster och schamponerade in hela alltet och så fick det stå i solen och torka.
Sedan började jag måla.
Målade tillslut 2 till lager och det har fått stå och torka ordentligt.
Tror faktiskt att det kommer bli en förbättring!
Väggen bredvid detta badrumsfönster var också trött och ledsen i färgen, den som tillhör utbyggnaden.
Den måste ha målats väldigt slarvigt med billig skräpfärg när utbyggnaden byggdes.
Det är ju typ genomskinligt!
Den fick sig ett lager grund och ett lager färdigstryk.
Lampetten fick sig en omgång svart metallfärg efter rengöring.
Fönsterbläcken fick sig en omgång metallfärg lika så.
Efter ett torkdygn och lite förbättringsjobb på altangolvet: Mission complete!!!!
 
#1 - - Mor:

Vi har ringt TELIA som inte kunde hjälpa oss. Så imorgon,på väg till er, går vi in i en TELIA-affär som finns i Södertälje och ser vad dom kan göra.

#2 - - Camilla:

Det är ju bra att du hittar mer att göra. Annars skulle du nog bli rastlös. ;)

#3 - - JUNITJEJ:

Vad fint ni gör det!

SVar: Tack! Jag har länge velat cykla med musik i öronen, men jag vågar inte göra det. Om någon påkallar mig sin uppmärksamhet, så hör jag inte det. Då kan det ju sluta med en krock!

#4 - - Mia:

Va fint det blir!