Försöker trappa ned mot semester.

Tycker att det är lite mycket tid på jobbet nu, hinner ju inte ett dugg hemma!
I mitt huvud går jag dock mot semester även om det är flera veckor kvar. Jag fantiserar att jag har smygbörjat semestern och att jag bara gör inhopp på jobbet...självklart jobbar jag på ordentligt på jobbet men jag bara lurar min skalle lite att varva ned :-)
I söndags jobbade jag natt och måndagen bjöd på i stort sätt obefintlig sömn med barn hemma och katter som ville hoppas och stångas.
Vid 11.30 gav jag upp och gick upp!
 
Sydde lite på en klänning och målade sedan klart de sista balkongräcke plankorna i första grundmålningsomgången. 
Nu är alla plankorna grundade på bägge sidor och nu börjar fas 2, första varvet fasadfärg vit.
Tänkte färdigställa 20 och 20 och sedan börja byta dem i balkongstaketet så man får lite variation i arbetet.
Måla tar en jäkla tid!
Tur det finns ljudböcker!
Själva staketramen de skall fästas i måste slipas och målas också...
(före....)
Sedan klippte jag topparna på D.
Jag tvingade henne att borsta ut det allt mer rufsiga håret och sedan klippte vi 5 cm och det blev mkt bättre!
 
På kvällen sedan hade jag duktig träningsvärk efter helgens motionsinsatser och beslutade bota den med löpning.
Betade av en mil men det var segt och gick ganska dåligt.
Började med veckans utmaning som var utfall. Fasen, det gör ju ont och tar som attan!
 
I morse, tisdag städade jag lite vardagligt hemma innan jag gick till badhuset och betade av 2 km simning.
Det gjorde också ganska ont i kroppen men mest i öronen då de i badhuset spelade urusel nervös jazz på högsta volym när man simmade.
 
Sedan var det dax för ett litet "semesterinhopp" på firman enl schemat.
#1 - - Mor:

Hälsa lilla D från mej/oss! Hon håller på att bli "stora damen"

#2 - - Kraka:

Vad jag önskar att de kunde låta bli den där stressande musiken som förekommer i alla möjliga sammanhang...

#3 - - mia:

Det är inte lätt att få dygnet att räcka till med sommarlediga barn/ungdommar hemma. Det känns ju som man är hur tråkig som helst när man säger ”Nu är klockan tio och jag måste sova” När jag däremot ringer hem på lunchen har dom precis ätit frulle.

#4 - - Camillas dagar:

Lite fuskigt att du har hela semestern kvar, då jag måste börja jobba igen. Hm!
Så lik D är J... i alla fall på det fotot. :)
Vad ska ni hitta på i sommar?
Kram