Mitt projekt nu!

Det är för detta som jag varit så skitig under veckan!
Förra helgen bad jag JR hjälpa mig att börja ta bort de första brädorna på balkongen.
Nu var det dags att påbörja projektet.
Jag beslutade mig för att ta ca 20 åt gången.
Sedan visade det sig att jag inte behövde hjälp att ta bort brädorna heller, jag behövde bara bekanta mig med ko-foten!
Så här såg det ut innan.
Brädorna är ju lika gamla som jag men jag har klarat mig bättre tycker jag...å andra sidan har ju jag fått komma inomhus större delar av tiden vilket brädorna inte fått göra....och det är väl tur då det är billigare att byta ut reservdelar på balkongen än på mig.
Jag har skrapat och slipat det svarta metalldelarna innan jag målat dem....
Och även golvet har fått svart lassyr.
Alla nya balkongbrädor har jag målat på alla "6" sidor 3 ggr. 
De bruna långa brädorna i bakgrunden är målade i svart fasadfärg.
Tur att det finns lååånga ljudböcker då det tar en jäkla tid för mig att måla!
...Och långa stegar!
 Jag har verkligen kämpat med det här!
Ännu är det mycket målning kvar...
T ex bakväggen är ju bara grundad vit en gång, den var ju också brun från början.
Och bit för bit kommer jag framåt!
Min dröm är att vara klar med balkongen när semestern börjar.
Men i nuläget känns det svårt då jag denna period jobbar 10 arbetspass på 8 dagar (på raken).
Men jag ska kämpa!
 
Detta projekt skall färdigställas innan något annat får prioriteras!
All ledig tid skall gå och går till detta.
Härlig känsla att skapa, vad det än är :-)!
När allt är klart skall jag blogga en bild på före och efter på riktigt!
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - mia:

Va snyggt det blir! Ett helt nytt utseende på huset, mycket ljusare och gladare. Du jobbar verkligen hårt men så blir det så himla bra också.

#2 - - Mor:

Åh, vad Du jobbar och vad fint det blir å så är Du rolig oxo!!!

#3 - - Camillas dagar:

Du är SÅ himla modig och duktig som vågar göra själv och som fixar det också! Vilken skillnad det blev!
Tur att det inte var någon vattenläcka som gjorde din hygien eftersatt. :)
Kram och nu är jag hemma och tillbaka på gamla adressen igen.