Vårt bröllop på Koh Samui i färg!

(Detta inlägg har blivit konstigt med bilderna när jag kopierade det från min gamla blogg och hit+ musiken. Vill du läsa det i sin hellhet och höra musiken, klicka på denna länk!

 

Naturligtvis vill jag blogga bröllopet även på Thailändska...alltså i färg!

Svartvitt i all ära men i just detta fall slår färg högre! 

 Vi som hade tänkt att gifta oss enkelt, bara vi, en vacker ringcermoni på stranden + kanske en lite kärleksfull välsigne av någon klok munk om det fanns möjlighet.

(Lyssna på denna låt när du tittar på bilderna, det var denna låt vi gick in till på det kristna bröllopet)

Klicka på "play" på flygeln mamma och när nästa låt kommer stänger du av denna  först :-) )

 

 Vi fick ett bröllop som det anstår kungligheter tycker vi!

Ett Buddistiskt och ett Kristet bröllop på en och samma dag!

En fantastisk upplevelse!

 Först av allt (efter att vi blivit finklädda och fixade på hotellet Zara beach resort) blev vi skjutsade till ett tempel där munkar väntade på att få viga oss Buddistiskt.

 

 Det var så vackert och kändes stort och viktigt även om vi inte förstod något av bönerna.

 

Munkarna stänkte allt vad de orkade med vatten på oss.

 Vi ser väldigt froma ut här men vi kände oss ganska froma inför de gamla munkarnas kloka ansikten.

Efter ceremonin var det presentutdelning till munkarna.

Presenterna hade hotellet fixat åt oss då de hade mer koll på vad munkarna önskade sig än vad vi hade.

För att få komma in i deras tempel var JR tvungen att be åt oss. 

Han fick göra det på svenska och det var nog tur annars kanske munkarna hade funderat lite...

Han var lite ovan vid situationen men bad ändå Buddha om lov att vi skulle få komma in där och när han ändå hade närkontakt med den högre makten passade han på att be om att få större vader också :-)

Inuti det ena templet.

Och utanför det andra.

I detta tempel fick man inte komma in för här inne vilade döda munkar.

Under hela dagen hade vi en egen fotograf som tog massor av fina bilder åt oss. Hon hette Anna och var en Filippinsk tjej boende i Koh Samui, kompis till Ryan, den Filippinske hotellmanagern  Zara Beach Resort som ordnade detta bröllop åt oss.

Ana fotograferade väldigt fint men det är tyvärr få bilder JRs övre del av huvudet och fötterna eller mitt släp är med samtidigt på bilden.

Hon har liksom kapat endera uppåt eller nedåt på samtliga bilder.

Sedan, tillbaka på hotellet igen var det dags att gå mot havet och hotellets restaurang. 

Vi gick den långa gången mot havet och till resten av ceremonin till tonerna av 

"A thousand years" med "The pianoguys" som jag lade in i början av inlägget.

 Den var magisk i ögonblicket!

Det var så starkt!

Jag gråter i detta nu då jag blir så rörd när låten spelas när jag bloggar länken. 

Lyssna på den när du tittar på bilderna så är du med på vårt bröllop!

När låten spelades fick vi knäböja och genomgå vattenceremonin.

Alla gick förbi och hällde vatten på våra händer.

Våra själar renades och vi stod därefter helt rena inför varandra och vårt äktenskap.

Jag grät hela tiden det var så starkt, förutom att få barnen så var det här det starkaste jag upplevt!

Fortfarande till tonerna av "The piano guys".

JR och prästen, nästa underbara människa som gjorde vårt bröllop så fantastiskt gick gången fram.

(Observera att de byggt upp detta underbara med ljus och blommor bara för vår dag! Jag är helt stum, det var så underbart vackert!)

 Sedan fick jag gå gången fram där rosor nu kastats på min väg!

Jag kände mig så lycklig, speciell och vacker!

Enligt prästens instruktioner fick nu JR gå fram en bit och hämta sin brud genom att kyssa på hand.

Sedan tonades musiken ned och kvar var prästens leende ansikte, havets vågor och vinden när han på ett så vackert sätt lotsade oss på engelska genom vigseln.

Vi hade skrivit egna löften hemma innan som vi sedan läste för varandra på svenska under akten. Det kändes också det starkt och viktigt. 

Det hade man nog aldrig vågat göra inför alla vänner hemma på vigsel i Sverige, i alla fall inte vi. 

Men nu var vi "bara vi" och det kändes naket äkta!

Och så var det ju våra fina ringar också! 

Titan med namnen på utsidan.

Ringarna är köpta på www.titanringar.com.

Min bukett...jag hade egentligen inga åsikter hur den skulle se ut. 

Jag sade att om det fanns mörkt mörkt röda och cremefärgade rosor? 

I Thailand verkar allt finnas...

Och sen fick man slutligen kyssen!

Nu strömmade nästa låt ur högtalarna. 

Även den så stark och rätt på denna varma strand och känsliga upplevelse.

(Klicka på play igen mamma :-) )

Somewhere Over the Rainbow 2011-Israel "IZ" Kamakawiwo óle.

 På stranden stod också folk och tittade som hade vägarna förbi.

Tror att de såg en mycket romantisk vigsel!

Okända till och med filmade oss.

 Sen skrev vi på vigselbeviset och prästen förklarade därefter oss som ännu mer man och hustru och utbringade: Hurra och skål!

På denna bild är nästan alla med som hjälpte till med vårt bröllop från morgon till kväll!

Ryan är killen till höger om JR.

Det var till honom jag skrev.

"Hej!

Kan ert hotell hjälpa oss att ordna en vigsel åt oss?

Bara något litet men romantiskt. Vi kommer inte att ha några gäster."

Ryan gjorde ett hästjobb och vi tror att det var hans första bröllop han arrangerade. Till och med hotellets ägare från Israel kom och övervakade Ryans och hotellpersonalens jobb denna dag.

Jag önskar så mycket att han får mycket beröm! Han var själv nygift och visste säkert vilken känsla vi ville uppnå!

Vilken tur vi skrev vårt brev just till honom!!!

I stort sätt stängde de ned hotellet denna dag för bröllopet! Städerskorna band alla blommorna och agerade sedan vittnen/filmare och gäster hela dagen .

Sedan blev det champagne resten av kvällen!

 Innan vi fick sätta oss till bords för bröllopsmiddagen ville Anna ta bilder på oss på den nu mörka stranden.

 Det blev både kyssar och dans.

De spelade romantiska låtar däribland "våra låtar" hela tiden på hotellets restaurang som sagt var stängd för andra gäster denna kväll.

Sen tog han sin käring över axeln och gick...

...till den nu underbart vackert uppdukade middagen!

5...eller var det 6 rätter som vi bjöds på?

Räk-cocktail.

Tom Yang-soppa

Kyckling med cachewnötter (hur stavas det?)

White snapper

Sticky rice med Mango

Fruktfat

Vi åt och drack tills kläderna sade stopp!

Sedan blev jag buren över tröskeln, tur JR är stark...eller om det var Buddha som bönhört honom angående vaderna...

På vårt hotellrum hade de stökat till alldeles förskräckligt med rosor och rosblad precis överallt :-)!

En helt underbar dag!

Naturligtvis finns det massor av mer bilder...massor!