5 mil till Zetas trädgård!

Igår var jag ledig och efter att ha städat köket gav jag mig ut på en cykeltur.
 
Det gick otroligt bra i 2,5 mil då jag låg i snitt på 2,48 min/km.
sedan hände något med vä knä, det började haka upp sig och göra sjukt ont.
Allt gick sedan saktare även om jag inte var trött.
Blev rädd att knät fått stryk på allvar och att det inte skulle bli någon tjejvättern för mig.

 
Syrran ringde och räddade mig och sade att jag skulle komma och fika med henne i Zetas trädgård i Kungens kurva.
Härligt i solskenet!
Jag behöll hjälmen på då jag tror frisyren under var ännu mindre smickrande efter min cykeltur.  
Jag fick det som fanns kvar till "lunch", en macka... Hade behövt en stek!
Syrran var  blomstrande som en sommardag där bland blomstren! 
 
#1 - - Mia:

Kör inte för hårt så du skadar dig! Nu får du vila dig i form.
Zeta är min favorit trädgårdshandel, så inspirerande. Det verkade dock som ni valt en bättre dag för ett besök än jag gjorde. Var tokmycket folk och efter att ha stått i kö i en evighet gick deras kortmaskin sönder när det var min tur. Otur! Eller var det tur förplånboken…..

#2 - - Mor:

Bara Du inte har ärv mina knasiga knän! Har haft ont hela vintern i det vänstra. I morgon bär det av till Gotland.Har lagt in nya bilder på min blogg.

#3 - - Camilla:

Jättebra jobbat! Du kan ju cykla 30 mil Vättern ju, som du tränar! Wow!
Jag kände också av mitt vänstra knä på väg till jobbet i morse, tack och lov blev det bättre efter en halvmil-mil.
Trist att kommentarerna krånglar hos mig. :S
Jag vet inte varför, har inte ändrat något i alla fall.
Cykelbyxorna var så där... inget jag känner att jag inte kan leva utan, men däremot var de ganska korta i längden så de vinner nog på det om det blir en varm dag.

#4 - - Anonym:

Bra cyklat av dig!! HEJA; HEJA!!!