Helgen!

I fredags kväll gick jag förbi lite söta ampelblommor som jag köpte.
På lördagen var det ett underbart väder så jag satte genast igång med sådant jag älskar mest, pyssla!
Först planterade jag i 3 amplar till balkongen.
 
Sedan började jag måla 2 stora gamla bruna krukor jag hade vita.
 
Blev ganska bra bara som grundad.
'
Egentligen borde jag ha städat då det är eftersatt här hemma men solen lyste och det var varmt och härligt så jag hamnade på balkongen och började grunda plankor till vårt nya balkongstaket. Det är ett riktigt stort målarjobb jag har framför mig, det tar en jäkla tid!
Den senaste veckan har Maja och Mercan fått nya småsyskon på sin mammas sida! Åh vad söta! Man blir nästan sugen på en till.
Mercan låg vacker i solskenet på lördagskvällen och kollade när vi grillade. 
 
På fredagskvällen tittade vi runt lite på bilar. 
På söndagen gällde heldag 7-21.30 jobb på firman. Det kändes utmärkt att ha jobbdagen på söndagen då regnet då föll.
 
Idag måndag, efter jobbet hämtade jag ut mina nya brillor. Nu ser jag allt igen och jag känner att jag inte behöver spänna ansiktet och ögonen.
Bokstäverna blir stora och mörka nedtill i glasen! Underbart!
#1 - - Mia:

Det går fort i kattvärlden, redan en ny kull!
Jag blev lite inspirerad av allt ditt målande och påbörjade en ommålning av en större keramikvas från kornblå till typ äggskalsvit. Resultatmässigt kan jag inte säga hur det blev ännu, verkar krävas några till strykningar.

#2 - - Mor:

Stackars kattmamman! Men söta är dom...ungarna1

#3 - - Anonym:

Fina fina missar <3