Ett av mina nya mål för 2014.

Som sagt, jag gick ju till 2 naprapater på mässan.
De sade oberoende av varandra att jag väldigt stark i ryggen men att det inte bara var bra, att det var en kompensation för min urusla rump-, baksida ben- och bäckenmuskulatur.
 
De sade det var ett mirakel att jag kom framåt när jag sprang då de ansåg att jag av ovan nämnda anledning sprang med handbromsen i.
 
Det var ju trevligt att höra! 
Har ju verkligen funderat på varför just jag springer så långsamt och inte kan bli bättre trots att jag kämpat mycket.
De sade också unisont att jag var riktigt gubbstel!
 
Så, då har jag det här svart på vitt: Gubbstel utan muskler i baksida och bäcken.
 

Vet man om problemet så kan man göra något åt det!
 
(Och jag som trodde att jag var felskapt för vissa gymövningar...att jag inte kunde göra dem berodde på att jag saknade muskler där och kompenserade med en stark rygg.)
 
De sade att min bak när jag sprang stod och "halvdarrade" lite i stället för att explodera i löpsteget och sedan slappna av för att sedan explodera i nästa steg igen.
 
Nu gäller styrketräning för mig! I alla former!
Nu först gäller det för mig att hitta kroppens största muskler vilket inte är helt lätt. Sedan sakta bygga upp dem så jag får bra resultat nästa år när jag springer!
Skickat efter Paolo Robertos träningsbibel.
Börjat på olika pass.
 
Dags att börja stretcha också.
 
Blivit uppmärksammad på problemet!
 
 
#1 - - Mor:

Helt annan sak: Hur har Zigge klarat flytten fr. lägenhet till villa?

Svar: Som jag förstått det mår han bra och är en lycklig och lat herre!
Frudin

#2 - - Camilla:

Jag har säkert samma problem, men 10 gånger värre... Hör av dig om du hittar bra övningar!

#3 - - mia:

Vilken fart du kommer få till våren då du dragit ur handbromsen :) Allsidig träning är den bästa, det är därför jag gillar Friskispassen, tråkigt nog så är det är svårt att få tid att komma iväg bara.
Kram