Min långlediga helg.

 
Jag har hela veckan försökt att engagera mig lite mer i matlagningen vilket jag inte gjort på länge då jag legat i så hårt med renoveringar.
Vi har nog till och med varje dag suttit vid det här bordet och ätit i stället för i köket vid lilla och haft levande ljus fastän det varit vardag!
Det gör faktiskt middagen till en trevligare tillsammans-stund bara att man tänder ljus och lägger en servett på fatet.
Till och med kassler eller korv blir festligare i stearinljusens sken.
Oj vilken mörk bild...
På söndagen gjorde jag mig till och med till och gjorde stek efter löpturen med grannen.
Själva köttet blev väldigt mört och fint med bra smak men såsen måste jag öva mer på så det blir mer smarr på den...så där så att man skulle vilja dricka en liter av den, så som det smakar när farsan gör den!
Nå väl, familjen tyckte det var väldigt gott ändå!
Nu till väsentligheterna.
Dra sladdar och göra dem så osynliga som möjligt!
Jag har mekat lite sladd i stort sätt varje dag.
Tv-antennen blev så här vackert ditsatt. Grenutag blir det med en sladd till vä till stora sonens tv och en till hö till lilla sonens rum (dold i skena naturligtvis). Den 30 meter dolda sladden går under lister, genom väggar, ja you name it, den är så hemlig att den knappt finns!
Här hjälper stora sonen till med ett hemligt hål!
Han blåster bort krutröken efteråt på sin "puffra"!
Har jag sagt att jag har satt upp gardinerna?
På fredagen blev jag tvungen att göra det. Det som JR försökt med i somras men gått bet.
Byta glödlampa i baklyset på min bil inför besiktningen.
Jag tog fram instruktionsboken och följde instruktionen "Endast för fackmen" stod det.
Rätt vad det var fick jag isär eländet i kylan och efter några timmars mek var lampan bytt!
Vad gjorde jag sedan denna fredag? Jag städade köket.
Var på stora sopstationen och slängde massor av skräp.
Äsch...jag minns faktiskt inte. 
På lördagen påbörjade jag den stora stora uppröjningen i hallen efter väggbygnationen.
Många saker blev det att bära upp till vinden. Hela gymmet och halva soffan t ex.
Allt har stått i hallen.
När jag ändå var på vinden tog vi ned våra vinterdäck och jag bytte sjäv till mina! Nu för tiden kan jag byta däcken helt själv om JR bara hjälper mig med att få loss de hårdaste bultarna.
När jag ändå var på vinden tog jag ned och monterade balkongbelysningen! Nej, jag ska inte tända den förrän säsongen startar men det känns jäkligt najs att den sitter på plats redan så man slipper hålla på med det där i kyligt och blött väder sedan!
 
#1 - - Mor:

Stekpannan körs i 225 grader(!!!?)i ugnen.Därför gjutjärnspanna.
Skriver mera senare , ska till V-centralen för rutinkoll nu på morgonen.

#2 - - Mor igen, senare....:

Inget större fel på mej, enligt tant doktorn! En sak jag blir lite störd av i A:s rum. Vill han inte ha några fördragsgardiner för fönstren? Jobbigt om folk ser allt man gör på kvällen.

Svar: Bra att du var frisk! Det har du ärvt efter mig! Rullgardiner är på väg upp... Inte hunnit! han prioriterade tvn... :-) Behöver dessutom ny rullgardin som är bredare till lilla fönstret men de är tillfälligt slut på IKEA.
Frudin

#3 - - Kraka:

Va??!! Har du varit ledig under helgen?! Och spelat Wordfeud med mig hela nätterna!!! (Trodde ju självklart att du också jobbade, annars hade du fått sova ifred...)

#4 - - Syrran:

Lilla A, stola killen nu :)

Mysigt med mysmiddag :)