Yasuragi

I fredags var en jättetrevlig dag, jag har bara inte hunnit blogga det!
Jag blev upphämtad av Mia och Carina i Gamla stan och så åkte vi ut till Hasseludden där vi mötte Sussi.
Vi fick badkläder, badrockar som hette något tjusigt och badtofflor, samma som alla andra hade på inrättningen.

Vi skyndade oss som attan och landade lagom i Dojon när meditationen skulle börja.

14.00-14.30 Zenmeditation


Herre Gud! Här kör vi överkurs från start!

Jag meditation, under total tystnad och stillasittande (efter en inledande instruktion) 15 min aktiv meditation!

Min överaktiva själ trodde först den hade kommit till helvetet...och betalt för det!

På något märkligt sätt gick det bra och ett lugn landade i mig. Mia var helt klart skeptisk om jag skulle klara det men det gjorde jag....och hon med vilket inte heller var helt självklart.

Direkt därefter stod Do In på schemat.

14.45-15.15 Do In 

Do In är själv-smisk i avslappnande syfte. Vi klappade igenom våra egna kroppar och drog i tårna och detta gjorde oss också väldigt avslappnade.

 Jag ska inte ljuga, nästa punkt på schemat försatte våra smiskade avslappnad kroppar i sömn.

15.30-16.15 Klangresa

Alltså, vi fick mysiga madrasser och filtar och så fick vi lyssna på vackra klanger som slogs på handgjorda metallskålar samtidigt som klangterapeuten berättade en vacker saga.

Efter inledande klockspel sov vi alla om babysar där på golvet.


16.30-17.30 Yasuragiyoga*

Efter resonanssömnen var det bara att ställa sig upp och deltaga i en timmes yogaintroduktion.

Det var kanske inte den mest fysiska yoga eller mest strukturerade jag varit med om men det var skönt och avslappnande.
 
Klockan 18.00 var det middag och våra planer inleddes för hur kommande års tävlings-och träningsår skulle se ut.
Middagen var god och vacker men så långt kom vi inte i planerna för året. Tjejerna tyckte det var för tidigt att göra en halvklassiker och ville ha lite vila från de aktiviteterna 2014.
MEN...skulle de bli vacker och bra snö kanske kanske vi spontananmäler oss till ett halv-skidlopp och då kanske kanske det är onödigt att inte göra resten :-) ....
 
Efter middagen låg vi och gonade oss i de varma utomhuspoolerna, tvagade oss enl de japanska rutinerna, först kroppen från smuts sedan från stress.
 
Vi simmade en halv kilometer i den vackra 25-metersbasängen också.
En jättehärlig trevlig och avslappnade dag! Tack tjejer för trevlig samvaro och grattis Mia! Hoppas du snart fyller 40 igen så vi kan göra om det!
#1 - - Fråga från en Mor:

Finns det på allvar såna här platser...?

#2 - - Maria Härten :

Mysigt!!

#3 - - Maria:

Vad roligt att du testat meditation och yoga- sen finns det ju en uppsjö olika grenar och man får hitta sin grej.
Ser hääääääärligt ut!

#4 - - mia:

Haha...du ger dig inte så lätt ang halvklassikern :)
Tack för en supermysig kväll :)
Kram

#5 - - Camilla:

Så mysigt! Men shit, var ni med på ALLA aktiviteter?! Jag har aldrig varit med på någon grupp där, även om ambitionen varit att i alla fall testa en grupp. Själv brukar jag simma och hamna i de varma källorna utomhus, där man kan sitta i timmar. Hoppas att ni hann med att testa dem också. :D
Nu fick jag akut längtan till Yasuragi!!!