Längtar efter att sova lite mer i famnen.

Nu gäller det att se den vackra hösten för alla löven!
Det är lätt att bara känna nordanvinden och avsky frosten på bilrutan men jag vill verkligen inte missa det vackra i hösten.
 
Dessa 2 bilder tog jag på väg från jobbets parkering fram till dörren på jobbet idag, på en sträcka på 100 meter finns vackert att se om man bara tittar.
 
Har jobbat mycket natt nu i september och idag torsdag var det dags att gå på kvällspass och i morgon fredag förmiddagspass.
Nu fattades det folk på firman till natten... så jag stannade gladeligen kvar på ett övertidspass och jag slipper vakna tidigt i morgon bitti.
 
Det känns som om det var länge sedan jag var ordentligt hemma, sov hemma när de andra sover.
Sova i famnen. Saknar och längtar.
 
Just nu känns det som om jag jobbar på nätterna.
Sover, springer och renoverar på dagarna.
Har lust att vända lite på ordningen snart.
Inte så att jag vill springa på nätterna...men det vore trevligt att som sagt sova i famnen... sy någon klänning på kvällen...kanske städa lite mer frekvent...träffa vänner.
 
Tror jag har kommit in i ett springberoende också, det är riktigt skönt att springa nu.
Har aldrig tidigare kännt det.
I morse var jag och min granne ute och sprang ihop för första gången. Jättetrevligt!
Hoppas det blir en vana att vi kan springa tillsammans i mörka vintern så det inte känns så ensamt.
#1 - - Mor:

Som vanligt: Alltid läst! Flera ggr.....

#2 - - Camilla:

Åh... ja, det är inte lätt att få ihop allt ibland. Det kanske lugnar sig lite med din löpning nu efter att Tjejloppet är fixat? Då får du kanske möjlighet att prioritera lite annorlunda.
Ska bli superkul att ses i morgon igen! Det kommer nog att bli så trevligt, att vi glömmer bort att vi har något hemskt framför oss. Eller hemsk-kul är det ju. Då får vi passa på att spåna lite om den eventuella halvan 2015 också.
Ses!

#3 - - Maria Härten :

Familjen är viktig, tid tillsammans
Förstår att du känner dig ensam. Skulle aldrig klara att jobba skift igen. Ni får boka in viktig kvalitets tid utan krav så känns det nog snart bättre.

Spring inte för hårt så att du sliter ut något i kroppen.

Ta hand om dig och krama dina nära så blir du nog hel snart igen.