Sommarens sista dagar eller höstens första?

Igår när jag kom hem från jobbet (har jobbat denna helg, och löptränade hem från jobbet på lördagseftermiddagen) så möttes jag av 2 små Kisse-Nissar som lekte i vattenpölarna och som också girigt lapade i sig från dem.
Märkligt, jag trodde inte katter uppskattade vatten?
 
Sedan upptäckte jag att deras vattenskål i köket var helt torr!
Inte underligt att de drack ur vattenpölar, stackars Kisse-Nissar!
 
När jag klätt om och duschat åkte jag till N för en trevlig pratstund och för att hämta hem Marsvins-tjejen som nu måste flytta hem till oss igen efter ett liv i lyx och med mycket kärlek hos N.
Hon skall på sikt få komma tillbaka till sin fostermor igen så fort det går så blir hon lycklig igen.
 
Det här receptet har jag hittat hos www.camillasdagar.blogspot.com och jag har försökt det men gjort fel vid ett tidigare tillfälle.
Det är Kesoplättar.
De blev väldigt väldigt goda även om just mina blev aningen brända.
De smakar precis som pannkakor men är mindre onyttiga :-)
 
De var lite svårstekta, bubblade upp lite i pannan men mitt tips är att inte försöka göra dem så stora utan små och platta istället.
 
Ingredienser:
1 liten burk naturell Keso light.
2 ägg.
1, 5 msk fiberhusk.
1 dl vatten.
Mixa i mixer så smeten blir jämn (den blir ganska segtjock...)
Stek i kokosfett.
 
Servera med bär.
 
Annars känner jag mig ganska nöjd med veckan.
Skönt att inte ha jobbat något extra utan bara varit på jobbet "när man ska"
 
Dags att börja städa lite hemma...dags att börja göra höst inne.
(Fasen, jag är inte motiverad för städning just nu...)
Blomlådor och sådant har jag tänkt får leva kvar ett litet litet tag till. Man borde ju tvätta fönster och sådant men...jag vill hellre lägga golv och bygga!
Tror jag skiter i att tvätta fönster iår?
 
 
 
#1 - - Mor:

Det är jätteviktigt med vatten till kattorna när dom äter mycket pellets. JÄTTEVIKTIGT! Jag har en skål utanför vid köket, en skål nere vid växthuset sam en på verandan. Å så den uppe i badrummet här som alltid finns. Jag ser ofta kattorna dricka ur vattenskålarna och det gläder mig ty det SKA dom göra.Byter oxo ofta så dom får friskt vatten.

#2 - - Camilla:

Våra katter föredrar ofta regnvatten framför vatten inne i matskålarna, så du ska inte ha dåligt samvete. I och för sig kan det ju vara bra att ha vatten inomhus till katterna, om det inte regnat ute. ;)

#3 - - Mor igen:

Sen har det sagts, angående detta med vatten till katterna, att dom dricker hellre vatten som INTE står vid matskålarna? Det är därför vi aldrig har någon vattenskål vid maten inne utan placerade lite här och där ute..