Dagen innan vår julafton.

Alla andra är klara med sina jular men i kväll var det vår tur att få fixa skinkan och avnjuta de första bästa varma skivorna på kvällsmackan.
Jag har kokat gröt och förberett så mycket man kan förbereda.
Nu finns det knöck längst ned på godisfatet också.
Vi är troligen den sista familjen med oöppnade klappar under granen det här året.
 
Som sagt, dukningen hade stått förberedd så länge att jag igår tog ned allt och diskade om allt porslinet så det inte skulle vara dammigt.
Jag har varit för förberedd. Trodde ju också att jag skulle ligga efter med förberedelserna då jag trodde jag skulle behöva jobba massa extra i jul men inte ens det har behövts, det har varit helt lugnt.
 
I morse gjorde vi något busigt. Vi åkte till Netonnet och köpte en 65-tums.tv ned inbyggt internet så man kan se filmer lite som man vill.
Gud vad busigt och slösigt av oss....
 
Om någon känner någon så har vi en helt felfri platt-tv Samsung från 2010 46 tum att sälja för ...låt säga 2000 kronor. Någon som vet någon intresserad? Bara hojta tilll.
 
I morgon firar vi jul! Härligt!
...Och efter det måste jag börja ta tag i hälsan, jag längtar efter att bli hälsosam igen.
#1 - - Kraka:

Åh, vad jag blir sugen på julskinka. Tror jag ska laga till en nær jag kommer hem i januari.

#2 - - JUNITJEJ:

Vad härligt med en stor och nyinköpt TV!