Diskmaskinstvättmedel.

 
Hittade ett recept på hemmagjort diskmaskinstvättmedel som lät så enkelt att jag bara måste prova.
2 citroner med skal klyftade. 
100 gr grovsalt =1 dl
1/2 dl vinäger
1.5 dl hett vatten.
 
Mixa ordentligt så det liknar en smothie! 
 
Provade det hela och resultatet blev riktigt bra! Nästan lite scary att det kunde bli kliniskt rent utan giftiga kemikalier! 
 
Nu står det hela i en burk i kylen och ser ut som äppelmos men den som tar det här på gröten får ångra sig även om det inte är giftigt :-)!
 
Ps, det doftade citron ur diskmaskinen när jag öppnade maskinen och kollade under processens gång...skönt att det inte luktade vinäger!
Man doserar det som vanligt diskmedel i den lilla luckan!
 
Annars då? ...nja, sådär! Har sovit med 39,3 graders feber nästan hela det här dygnet.
Fick feber 38,8 i måndags natt när jag jobbade.  Ville liksom inte tro det själv och höll ut nästan till morgonen dumt nog. Hoppas jag inte smittade någon. Skäms.
Undrar om jag har influensan? Fasen, jag har inte tid att vara sjuk!
#1 - - Mor igen:

Rättelse: Var lite sömnig när jag kommenterade tidigt i morse. Trodde att Du hade börjat arbeta igen nu med feber. Ta bort mitt första inlägg!

#2 - - Anne:

Krya på dig kram kommer här.

#3 - - Mia:

Spännande blandning, måste prova.
Hoppas att du blivit helt frisk nu.
Kram

#4 - - syrran.:

Och så klagar du på mig när jag säger att jag tror jag hade flunsan.

#5 - - JUNITJEJ:

Så smart!

#6 - - Kraka:

Krya på dig! Du kan ju inte vara sjuk när Tom Ten kommer på besök!
Nu ska jag gå hem med min laptop och koka havregrynsgröt. Sedan är det dags för Aftenvagt 15.30 - 24.00.
Kram