En underbar 1:a advent.

Jag känner mig uppfylld av lycka efter helgen som var.
Se vilket stilfullt hus vi fick till också!
Framför huset finns hela familjen representerad, till och med marsvinet Molly som står till höger om granen :-)
Vi var hemma hela familjen.
Barnen var inte instängda på sina rum framför datorerna utan deltog frivilligt och glatt i ´julebaket.
Vi hade så trevligt tillsammans.
Bilderna kommer helt i oordning.
Under veckan som var gjorde jag en stor deg till vanliga pepparkakor som verkligen blev toppenbra!
Smaken blev grymt bra och konsistensen på de färdiga kakorna hårda och fina, inte så där sega och mjöliga som de kan bli.
Jag använde inte de exakta kryddmängderna som receptet anger utan 2 påsar pepparkakskryddor.
Här är receptet jag googlade fram.
Det viktiga är ju egentligen inte alls vilken deg jag hade eller hur kakorna blev utan hur fantastiskt mysigt vi hade när vi pysslade! 
Jag kände mig så lycklig så jag var varm inombords hela helgen!
På lördagen bakade vi ut säkert 500 kakor + ett jättefint hus som A ritade mallen till.      
En riktigt stor fet burk blev det med kakor! 
En ryggskottspromenad gick jag till centrum och handlade sockerkaksformar och så gjorde jag några mjuka pepparkakor också när jag ändå var i farten.
Fina burkar var D och jag och köpte till kakorna på Citygross i Kungens kurva. 
På fredagskvällen bakade vi också glutenfria Pepparkakor till JR.
De var ju jättesnygga som deg men kom ut supergoda ur ugnen men till formen oigenkännerliga :-)
JR var väldigt glad trots att de var fula.
Jag kan inte nog säga hur mycket det betyder för mig att få så här fin tid med barnen.
En sådan otroligt trevlig lugn och mysig helg!
På söndagen gjorde vi lussebullar också och till och med de blev saftiga och luftiga och snygga!
Här är receptet på de goda men oformliga glutefria pepparkakorna.
 
Sist men inte minst en bild för moderskärlek.
Mina älskade söner arbetar tillsammans vid spisen med att klistra ihop pepparkakshuset! Kärlek!
Det är så här jag vill ha mitt liv! 
 
#1 - - mia:

Julmys på hög nivå :)

#2 - - Mor:

Ja, det verkade verkligen trevligt alltihopa! Härligt att Du fått "ungarna" med på detta och bra att Du kryddade pepparkakorna ordentligt.Det är inte gott när pepparkakorna blir för "lama" i smaken. Själv hade jag aldrig ork, intresse eller ville inte baka pepparkakshus när Du och M. var små. Och så är jag MYCKET avundsjuk på att ni bor så nära don stora roliga affärerna. Vilket utbud där är av div. Blev detta varse igår när vi gick omkring i det nybyggda utanför IKEA och bland det bästa var att "Kära Far" hittade mjuka sköna soffor att sitta i alldeles utanför Ohlssons tygaffär!

#3 - - Mor igen:

Har också bloggat.............

#4 - - Camilla:

Det låter verkligen jättemysigt och ser lika mysigt ut!

#5 - - Mor igen ,igen:

Jag veeeet vad Du syftar på ang. kudden med regnbågsfärgerna (jag gillar bara dom där färgerna) och jag GLÖMDE fotografera den blåa ljusstaken i köksfönstret.

#6 - - Kraka:

Hmm... Næsta år måste jag se till att julpyssla, bygga pepparkakshus och annat trevligt...