Julstök.

Idag (natt) är jag friskskriven och i tjänst igen. 
Mer än så här julpysslat blir det inte hemma hos mig för nu är det jobb som gäller för mig över julen.
 
Vi ska fira på 3:e dag jul och jag tänkte vara ute i god tid med dukning så jag började...men så kom jag på att det är en vecka kvar till vi ska fira nästan så det blir ju till att ta bort dukningen och diska om porslinet annars hinnner det ju börja damma.
Såg på tv hur Ernst dukade med julpapper som duk så jag gjorde lika dant. 
Det började förra måndagskvällen innan jag gick till nattjobbet innan jag blev sjuk.
A och JR hade varit och köpt gran helt utan min inblandning.
 
Grabbarna och D klädde granen.
 
Jag bara njöt av att se dem samarbeta mysigt.
 
 
En alternativ julkrubba...Josef och Josef och de 2 tvillingarna och den lilla ängeln.
 
 
Barnen poserade så fint så man blir rörd.
 
 
Lite rörd blir man också när man i efterhand ser hur fint den guldiga julgranskulan placerat sig framför JRs ansikte på den fina bilden. :-)
 
Sedan inspirerade Ernst till lite mossbekämpning i gräsmattan.
Bättre att ha den som dekoration inomhus!
 
 
Sedan tänkte jag att jag faktiskt måste sätta ihop de där jäkla tallrikarna till ett kakfat som jag tänkt så länge.
Den största fina guldtallriken gick sönder  i borr-fasen så jag fick ta den med änglar på som nedersta.
Det ser då ut som den söta ängeln fått ett illa riktat pannskott.
 
 
 D har snällt bakat mer pepparkakor när jag legat sjuk.
 
 
 Hon dekorerade så tålmodigt och fint sina pepparkakor.
  
 
Jag då?
Jag har bara varit febrig och förkyld. Fasen vad trist.
Skönt att vara på benen igen även om jagt inte är i träningsfas än.
#1 - - Mor:

Ni är så duktiga allihopa och det är roligt att ni verkar ha julkänslan i behåll. Det ska bli sååå trevligt att träffa er alla. Vi ses!

#2 - - Camilla:

God Jul fina vän! Hoppas att du får vara frisk nu. Underbart fat!!!
Kram!