Söndag och måndagen ledigt.

Antar att internetet här hemma är överbelastat av min familj för jag kan inte ladda upp några bilder från datorn/ storkameran till bloggen, bara från mobilen så inlägget från julen får komma senare.
En sak man kan göra som är positivt när det är så här kallt ute är att frosta av frysen så det har jag gjort.
Det blev ju riktigt bra och var inte alls så jobbigt tom jag trodde.
 
Idag förskte jag frosta av mig också genom att försöka springa drygt en mil men hostan satte stopp för snabbare hastigheter och jag fick gå ganska mycket och jag blev så jäkla kall att jag såg ut som frysen på översta bilden när jag kom hem.
Det var rent hemskt men jag tänker ju att jag vill komma upp i 100 mil löpning detta år innan nyårsafton men just nu känns det lite kärvt.... I detta nu uppe på 98,13 mil.
Annars är det myspys att ha hela familjen hemma och själv inte behöva jobba några dagar här i mellandagarna.
Katterna tycker det är för kallt ute och röjer oftast runt innomhus så julgranen flyger åt alla håll även om de ser froma ut på dessa bilder!
 
På nätterna sitter vi uppe sent och tittar på filmer och på dagarna har det blivit en hel del shopping och Ikea för mig. Igår kvalitetstid med Mia på Ikea.
Mia handlar gärna kuddar på Ikea för drygt 450 kronor styck till landet :-) ....Eller hur Mia?
Här slösas det inte!
Jag visste inte ens att det fanns så dyra sängkuddar på Ikea.
Nä, sanningen var den att hon tog fel kundpåse och när hon kom till kassan och skulle betala sina kuddar för 9 kr styck så kostade de typ 500 kr styck.
Hennes min när hon blev lite arg på den dumma kassörskan innan hon förstod det var fel varor och kasse.... :-)
 
Annars har jag ganska svårt att ta mig ifrån sportbutikernas träningsklädsrea just nu. Fasen vad jobbigft det är att det är halva priset på nästan allt.
 
 
#1 - - Mor:

Tack för senast! Det var såååå trevligt och fint hos er!!!!

#2 - - Camilla:

Hihi... tokigt med kuddarna. :)
Ska Mia med och åka skidor? Jag såg att de hade något spår nu i Huddinge, skickade en länk på Facebook.
Bra jobbat med joggingen!

#3 - - Anne:

Ta det lugnt innan du är helt pigg, vill ha dig frisk 8 februari 😄
Jag hade hoppats kunna inviga skidorna nu efter jobbet men konstaterade efter ett besök vid fotbollsplanen att det nog är för lite snö för det. Suger fett 😫