Feelgood-måndag!

Det är egentligen först efter denna helg jag känt mig lite mer harmonisk sedan Thailand. 
Det kom liksom som en överraskning att jag var ledig denna helg och helt utan planer så axlarna åkte ned och jag pysslade bara med sådant som jag gillar och vi hade inga som helst krav.
 Vi tränade, jag målade vägg, vi kollade flera filmer och hade sovmorgnar. 
Idag måndag slappnade jag bättre av i jobbet och i kväll efteråt en powernap-timme.
Sedan målade jag fönsterkarmar snabbare än en akordmålare (om man målar i mörker blir man inte så självkritisk) och efter det körde D och jag ett Kettlebellpass i röran.
En annan idé har börjat gro i min hjärna i helgen.
Feedback tack från er som varit hemma hos mig.
Jag vill ju börja planera renovering av vårt kök.
Det är så litet....jag funderar på om man kan slå bort toan och flytta väggen in i hallen så köket blir mer fyrkantigt och öka dess yta 10 kvadratmeter?
 
Det blir ju ett badrum mindre men då tänker jag mig att man flyttar in väggen i hallkorridoren vid sovrummen så att "JRs toa" blir 75 cm längre och då när man gör om det badrummet gör en dusch innerst.
 
Är detta bra eller dåliga idéer?
Det är ju stötte projekt men jag är sugen på ett större kök och då blir det bara ett badrum i stället för 2 att helrenovera på övervåningen.
 
Ps. Nu har JR börjat blogga sitt bilbygge ordentligt igen, vg se mina länkar överst.
#1 - - Mia:

Låter härligt att känna sig harmonisk, vårda den känslan.
Det blir nog kanonbra som allt annat du gör men det blir ett aningens större projekt än att "bara" sätta in ett nytt kök.
Kram

#2 - - Mor:

Läst naturligtvis och tycker din tankegång är intressant. "Kära Far" blir bara lite orolig då det är så mycket man måste tänka på när man gör såna där ombyggnader. Men intressant ändå och jag förstår honom då han har varit med om så mycket inom liknande byggnationen.Men man ser framför sej ett underbart större kök.Kul att drömma och fantisera.

#3 - - Mor igen:

Naturligtvis tänker jag på dej om det blir tomatplantor över , vilket jag är säkert på att det blir.Ska skippa "Herr-kuverten" i år i växthuset då det är för mycket jobb med dem och dom tar för stor plats och väldigt billiga att köpa och bara satsa på slanggurka och tomater.