Smått o gott under veckan.

 
Jag vet inte var veckan tog vägen?
Jobb var det som vanligt...barnen var hos oss...mat skulle handlas och lagas...och så var jag på en del gympa.
 
Utöver det tog jag tag i små surdegar, sådant där trist som blivit liggande.
T ex att såga till och sätta dit den här tröskeln mitt i hallen som liksom bara blivit kvar att göra.
 
När jag tog den surdegen blev jag tvungen att spackla listerna och måla dem också i de hörnen.
Nu känns det nästan ovanligt att inte behöva snubbla på sladden till internet som går under den tröskel.
 JR har målat vitt i motorutrymmet och har nu med full energi och glädje börjat montera in motor och växellåda i sin racebil.
Jag vann, bilen skall få bli vit vilket jag röstat för hela tiden!
 
 Fler surdegar som jag gjort under veckan är att börja spackla där det tidigare läckte in i pannrummet men som blev torrt efter min fasadmurning i somras. Nu har jag börjat spackla väggen på insidan för att snygga till igen.
 
Sedan var det totalstopp i köksavloppet så det mekade jag isär och rengjorde totalt så nu rinner vattnet så fint så igen...fast det var verkligen megaäckligt!
När jag ändå var under diskbänken städade jag där och drog på ett lager vitfärg...det kommer väl ta ett tag....eller några år innan vi börjar renovera iköket så då kan man ju lika bra göra småinsatser så länge.
#1 - - Mia:

Ja, det är skönt att bli av med surdegar. Jag gjorde mig också av med en riktig surdeg när vi pratade bort lite tid sist. Veden ligger nu snyggt travad.
Kram