Helgen.

Så blev det söndagkväll och det var dags att ge mig ut i - 9 grader och vinande snöyra för att bege mig till nattjobb.
Maten på bilden ovan är vad jag tog med mig.
Tänkte att nu får det vara nog, måste börja äta medvetet och piggna till igen!
Skärpa upp mig efter semestern.
Jag längtar vansinnigt mycket efter mål och mening nu, strukturera upp tillvaron, få energi.
Jag är fortfarande alldeles för avslappnad, går runt som i en bubbla och har ännu inte den blekaste om hur jag vill att mitt 2014 skall se ut.
När vi kom hem från Thailand blev det direkt 3 dagars arbetspass som i ett töcken.
Sömn all annan tid.
 
Sedan kom lördagen och vi vaknade ganska tidigt.
Vi åkte in till stan och gjorde några ärenden och så ringde Mia och undrade om jag ville med till Ikea!
Klart jag ville.
Jag lämnade in JR i garaget så att också han blev glad och tillfreds och sedan mötte jag upp Mia för ca 4 trevliga bra timmar på Ikea!
Åh, Ikea och Mia, jag har saknat er!
Mia handlade nya möbler till sitt kontor på jobbet och jag fick med mig 2 hutchar hem till JRs och mitt skrivbord.
Se så trevligt rent det blev på JRs planhalva när jag monterat hans hutch och lagt ned hans papper iden.
Bägge hutcharna stod klara på söndagseftermiddagen.
Annars tog jag det väldigt lugnt. Jag tog in våra 5 resväskor fyllda med smutstvätt från resan från balkongen där de stått i karantän för att avdöda ev fripassagerare sedan vi kom hem.
Idag började jag sortera, rensa och tvätta.
Har börjat plocka ned julen hemifrån också.
JR och jag kämpade oss iväg 2 ggr till gymmet också denna helg.
Det kändes bra att vi försökte komma igång lite.
 
Lördagskvällen låg vi utsträckta i soffan och tittade på film. Jag tog ett glas vin och JR en påse bilar och vi hade ikeainköpta flytljus i en skål.
 
Nä, nu måste det bli lite action på mig, ge mig en spark i baken!
#1 - - Mor:

Ändå en viss tillfredsställelse att förstå att Du verkade ha haft en avkopplande semester för jag tror att Du behövde det med ditt vardagstempo.

#2 - - Mia:

Tack för trevligt sällskap på IKEA.Va snabb du var på att montera! Sitter här på kontoret och tittar på 7 stora kartonger som ska monteras ihop.
Kram

#3 - - Shwäster Äster.:

Såå mysigt med ljusen! Ska köpa också!

#4 - - Kraka:

Brist på struktur är väl knappast ditt problem? Har du inte lite för stor styrning i livet och borde slappna av lite mer...