Intensiv vecka.

 
Från morgon till kväll har jag klängt som en apa i ställningen och målat.
Det blir faktiskt ett jäkla lyft! jämför de gamla och de nya vindskivorna.
JR har gjort heroiska insatser på taket.
När jag gick iväg till jobbet för extra nattpass i kväll söndag hade jag kommit så här långt.
Lite till målning återstår där ställningen står nu och sedan arbetet runt fönstret.
Nu jobbar jag 3 nätter i följd men jag måste gå upp skapligt på dagarna så jag hinner göra klart så långt det går innan onsdag kväll då ställningen skall vara tillbaka hos uthyraren.
...En liten minnesbild hur det såg ut för 2 veckor sedan.
Motion har inte funits i min fantasi dessa 2 veckor, jag är totalt slut i kroppen av fasadjobbet.
Ytterst lite har jag kostat på mig att mysa med ett glas vin, en bok och levande ljus i den ljumma kvällen.
Mest har jag bakat på nätterna till kära mor och far som fyllde 70 och 71 år den 25/7 men mer om det när jag har korten från det, det sitter i andra kameran.
Lite räkor har vi ätit sedvanligt när vi är barnfria...och 2 gånger oxfilé men säg inget till barnen om det :-)
Blåa bilen sålde vi också i går lördag. Nöjd kan jag konstatera att jag fick mer än dubbelt så mycket som bilfirman ville ge för den som inbytesbil när jag köpte vita nya bilen.
Sedan har jag flyttat bord och stolar på altanen så att det skall skapas plats för den stora soffgruppen jag beställt som skall komma i veckan.
Hoppas det underbara vädret håller i sig så man får provligga i soffan och läsa under augustis kvällar när fasadjobbet är klart, det ser jag fram emot!
...Får väl sy någon form av regn/sol-skydd för den så att man kan ligga där trots lite regn.
 
#1 - - Mor:

Så bra det där med bilen!
Ni skulle skaffa ett sånt där "segel" och spänna
upp över altan.Tror det skulle passa perfekt, eller är det föööör omomdernt?
OCH ni har verkligen varit duktiga med eran fasad.
Jag är djupt imponerad men jag var MYCKET OROLIG för er då ni tvingades med denna klättring på ställning och tak.Skönt att just den delen är avklarad.