1:a riktiga semesterdagen.

Behöver jag säga att det är svårt att förstå att det är semester? 
JR och sonen A jobbar 2 veckor till.
Kallt ute som fasen. 
Känns som bara en helt vanlig ledig dag i April? 
Jag gör lite ärenden,  ringer och beställer fönster och lämnar in bilen och sådant.
 
Igår fick jag för mig att tvätta köksgardinerna. 
Det föranledde ett Ikea besök då de tvättade gardinerna blev alldeles för korta!
Fattar inte hur det gick till, jag brukar alltid tvätta tyget innan jag syr dem. 
 
Jag köpte dessa vita på Ikea så nu har vi nästan lika dana gardiner i hela huset. Har sytt dem nu på morgonen.
Försöker göra här hemma lite enhetligt även om det också är lite tråkigt.
Men vitt är alltid vitt och det gillar jag, det ger mig lugn.
Åh vilken kul semesterhimmel! 
#1 - - Mia:

Det finns värre sätt att starta semestern på än på Ikea ;) Riktigt fint blev det också, vitt är kanske inte så roligt men väldigt fräscht och somrigt.

#2 - - Mor:

Väldigt fina gardiner!!