Jag håller mest på att pyssla hemma.

Eftersom det ändå är dåligt sommarväder pysslar jag på hemma i ganska hårt tempo faktiskt.
Håller på i lilla hallen ut mot altanen.
Bredspacklar alla väggarna, målar alla snickerierna.
Ska lägga om golvet till sten med hjälp av äldsta sonen.
Litet rum men mycket jobb.
Jag har röjt i pannrummet och målat en vägg där också.
Allt tar tid men även sådana här saker måste göras. Lika bra att passa på så man inte retar sig så mycket på vädret.
Det till och med regnar på det lilla solskenet som visar sig!
A skrattar åt min lilla 92 Hk-motor och männen i min familj hånar turbon, att den är lika stor som turbon på JRs nycklring! Fnys!
Då kan jag väl håna JRs mage som är lika liten som magarna på mina Barbies som jag lekte med när jag var liten! 
Nä, billden får symbolisera att jag och JR hunnit med lite träning denna vecka och lika så har vi tittat på sena biltävlingar.
Allt för nu, måste slipa och måla mer.
 
#1 - - Camilla:

Ja, jag satte igång med att storstäda skåp i köket i dag, just för att slippa se vädret. Skittråkigt, men i morgon tror jag det vänder. :D
Längtar faktiskt ut på rullskidor jag också då jag läser om det hos dig. Kanske kan bli lite senare i dag om det slutar regna.
Kram och ha det gott!

#2 - - Anonym:

Det var en mycket feminin beskrivning av att jobba hårt med en husrenovering. Att pyssla i ett ganska hårt tempo :)
Håller med om att vädret är under all kritik just nu men jag hoppas att vi snart får en massa sol och värme.
Grabbarnas leksaker må vara snabba och imponerande men jag lovar att de inte är lika pålitliga som din bil. Tycker att ni kan tävla i vem som når målet flest gånger utan att köra sönder. Jag kan satsa många kronor på att du vinner.
Kram

#3 - - Mia:

Hej igen. Det var jag som skrev ovan om du inte räknat ut det redan.