Min dag på Blogger Boot Camp 2014!

 
Jag är så otroligt glad att Camilla lurade med mig på Blogger Boot Camp!
Det var första gången för mig och jag hade egentligen inte en aning om vad jag skulle på...bara att det var roligt och låg helt i mitt intresse :-)
En glad överaskning dagen innan det gick av stapeln var att Mia fick köpa en biljett av en tjej som inte kunde komma så vi skulle bli 3!
Sedan blev vi ändå tyvärr bara 2 då Camilla kände sig sjuk och inte ville köra i snöstormen.
Hur som helst, Mia och jag hade en underbar dag och nästa år hoppas jag att Camilla kommer med!
Händelserna utspelade sig i KTH-hallen i Stockholm. 
(Några av bilderna i inlägget är mina och några har jag lånat från Uppochhoppa.se)
 
Dagen inleddes för oss (man fick i förväg välja på flera aktiviteter) med 1 timmes löparskola med intervaller med Malin Ewelrlöf Krepp.
Det var riktigt roligt och lärorikt.
Vi fick övningar att ta med oss hem och starka rekomendationer om att köra intervaller.
 
(Att det ska vara så otroligt svårt att bara komma igång med de där jäkla jobbiga intervallerna...det är som när tandhygienisten tjatar om tandtråden...man fattar ju att det är bra men att sedan få till det så ofta som man borde....)
Jag tror jag kommer börja med kortare intervaller än de minuterlånga Malin körde med oss, kanske en halv minut x 4 i början eller slutet av mina löp-pass för att komma igång.
 
Jag ska också ta med mig att försöka springa mer upprätt och på tå....tänka till när varje ny kilometer börjar att sträcka upp mig lite så hinner man väl lagom sjunka ned på helfoten fram till nästa kilometer börjar.
(Alltså...jag finns där mitt i bilden med grå/svart linne, en lång mörk tofs och orange bh.)
Efter Malin var det ett Casal HIT-pass vi skulle gå på.
På bilden ovan visas lite inledande uppvärmning.
Det var sedan en högintensiv stationsträning som var superjobbig!
Redan här kändes det att det var jobbigt att deltaga i flera pass på en och samma dag.
(Det är jag med rosa skorna :-) och Mia som är halshuggen... )
Ett sådant här pass på en dag och man tar i ordentligt skulle gott och väl räcka, det var grymt kämpigt och roligt!
Jag ska inte sticka under stol med att jag var lite sliten efter det här och då hade ju dagen bara börjat!
Som tur var hade Camilla som planerat vår dag sedan lagt in en föreläsning på vårt schema.
"Från milen mot evigheten, träningen, kosten och pannbenet" med Ann-sofie Forsmark.
 
Nu var jag väldigt trött ska tilläggas men detta var ganska hårdsmält för till och med en sådan som mig som brinner loss på allting...
Den här tjejen hade tagit löpningen några steg längre och sprang lopp som var 16 mil...
 
Jag vet inte...jag kunde inte ta med mig så mycket från den här föreläsningen....ha småbarn och gå upp kl 4 på morgonen för att hinna springa 4 timmar innan man går till jobbet....nä...där går gränsen!
 
Jag försökte applicera tänket på att det kanske inte är omöjligt att springa ett Marathon om något år...men först nu ska jag ta mitt första Halvmarathon...som jag ju för några år sedan inte trodde var möjligt.
Jag tror att jag ska klara det i år!
Sedan var det lunch, härliga sallader som Camilla förbeställt åt oss!
Vid det här laget kände jag mig svag, kallsvettig och ...kanske sjuk?
Jag blir alltid sådan när man skall prestera motion i grupp, jag blir liksom "låtsas-sjuk"!
Nu börjar jag och Mia förstå det här med min motions-prestations-hypokondri och vi kunde ganska fort slå bort dessa tankar.
Det är verkligen löjligt men jag tror på allvar jämt i sådana här tillfällen eller när det vankas lopp att jag nog är sjuk.
Sedan ställdes Kettlebells upp över hela golvet.
Mia letade snabbt reda på de 2 minsta vikterna på golvet eftersom hon är lite mer insiktsfull än vad jag är att energin skall räcka hela dagen.
Konstigt nog fattade jag aldrig den galloppen men nu vet jag till nästa år att man måste hushålla med sin energi.
Alltså, efter lunchen satte ett stenhårt 1-timmes pass KettleWorX igång.
 
Det var ett superhårt pass med grymma starka ledare och jag hoppas komma ihåg riktigt mycket från det här passet!
Mia och jag har bägge köpt hem Kettlebells och speciellt mag-övningarna gillade vi...och sedan gillar jag den där starka svingen som tar hårt på rumpan.
Jag erkänner...på den här bilden kan man se mig göra armhävningar på knäna...jag som brukar tycka jag är så stark som kan göra på fötterna men det här var en överkurs-dag och man var tvungen att hushålla med bränslet.
Jag tror jag skall försöka få till att när jag sprungit...lägger till lite styrka med Kettlebells.
Efter det här var vi ordentligt möra kan jag lova!
Jag har väl inte direkt kvalat in i detta livet som den lugna sorten men jag tyckte jag hade stort utbyte och njöt av följande entimmespass som var en introduktionskurs i meditation.
 
Anna Lindh som instruktören heter gjorde det hela..inte så flummigt utan mer ...bra!
Vi fick prova stående, sittande och liggande meditation.
 
Under den stående höll jag på att somna och svimma om vart annat för jag var så trött och...det gick ganska illa.
 
Under den sittande meditationen då man andades med tillsnörpt strupe väsande på både in och utandning som skulle vara lång, lika lång på in- och utandning så fick jag till ett riktigt behagligt tillstånd.
 
Sedan fick vi varsin bergskristall ur en påse att meditera med nära hjässan? och lägga oss ned...
Det där med bergskristallen, jag vet inte varför men jag gillade det på något sätt, det kändes tryggt och jag vet inte om jag somnade eller kom i meditation.
Sedan trodde vi att det skulle avslutas med ett mjukt och härligt yogaliknade pass....men oj vad fel vi hade.
En underbart varm och mjuk person som jag direkt tyckte mycket om, Jessica Clarén inledde oss i ren pina...fast kärleksfullt eller hur man ska säga.
Man knöt ihop sig själv i de mest allvarligaste former av stretching. Maken JR frågade om jag lekte "Elefanten" när han såg fotot ovan.
Det var...stretching med samtidig intalan att man själv var värdefull och fantastisk.
Det var en ganska härlig känsla, att tänka så...det gör jag för sällan, tänker att man är bra och duger. 
 

Efter det här passet var motionsdelen av dagen slut och vi duschade och klädde om till kvällens festligheter på Scandic Anglais.
Mia och jag pratade tjejsnack och åt kantarelltortellini.
Sedan var det bildvisning och mingel i konferensvåningen.
Jättetrevligt!
Döm om min glädje och förvåning när jag först av alla fick gå fram och få pris som glädjespridare :-)
Det är glädje!
Jag vann en jättefin Soda Stream!
En fantastisk dag!
 Hur kunde jag glömma? Dessa fina saker fick vi deltgare i present!
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

FY KATTSINGEN!!! Å detta har Du gett dej in på frivilligt????? Men duktig är Du!

#2 - - Camilla:

Avundsjuk, jag blir så avundsjuuuk!
Nästa år vill jag också vara med. Fy bubblan så trist det var att sitta hemma och titta på bilderna.
Glad att ni hade det bra och att ni fick en bra dag. :) Och jag är jätteglad över att Mia kunde göra dig sällskap, då min kropp inte riktigt är i fas för tillfället. Tror tyvärr att min hyperthyreos kommit tillbaka, var och tog prover i går. Blä!
Kram!

#3 - - Camilla:

... och så var det tyvärr! Nu ska jag testa att dricka radioaktivt jod för att bli av med det. Blä!
Tur att jag inte åkte i lördags, hade aldrig orkat. Nästa år ska sköldkörteln vara bra - då vill jag ha revansch!
Tur att ni var nöjda med schemat och salladen! :)

#4 - - Mor igen:

Har bloggat lite.

#5 - - Maria Härten :

Oj vilken dag, härlig dag
Lycka till med den framtida träningen med kattle.

#6 - - JUNITJEJ:

Vilken inspirerande dag! Vilken häftig vinst du vann! GRATTIS!

#7 - - Mia:

Tack för en riktigt rolig dag. Alltid lika kul att träffa en glädjespridare.