Älskade jobbiga jakt-Maja,

Så gosig och mysig men också en jägare av rang.
Skitjobbigt! 
Jag råkade komma med kameran precis när Maja kom med en fågelunge i munnen. 
Jag såg först inte fågeln i hennes mun men sedan började jag gorma och bråka för att få henne att släppa den.
JR kom till undrättning och räddade fågeln för andra gången detta dygn. Vi tror det var denna fågelunge som var inne hos oss vid 5-tiden i morse...som JR räddade då också.
Hur får man henne att sluta jaga? Vi pallar inte ha det så här längre.
 
#1 - - Lisa Karlqvist:

Hej, kul att du kikade tillbaka, jo det var ett himlades tag sedan, tänk att vi fortfarande håller liv i våra bloggar. 2006 började jag!
Jo min man blev sjuk men han är bra nu, tur det finns bra mediciner som kan hålla sjukdomen i schack.
Om syrran läste du nog i artikeln! Tack för berömmet om mina bilder, jag har en gammal Nikon systemkamera åsså har jag en liten Canon, gammal rackare men den fungerar den med!
Hur är det för dig annars?

#2 - - Mor:

Ja tyvärr är detta den tråkiga sidan av att ha katt.
Men hon är ju en underbart rar katta ändå och skitsöt. Jag bara undrar vad vi ska finna i huset när vi kommer och tittar till dem.

#3 - - Mia:

Vilka finfina bilder och vilken förträfflig jägare Maja är!
Hoppas du mår bättre nu. Kram

#4 - - Maria:

Meen ucsh- känner igen kiss symptomen från när min njure knasar. Och detta är kanse ett sätt att för kroppen att få dig att varav ner- på så sätt har du en FRISK kropp som säger ifrån, att det är dags att vila.
Lilla Maja, hon kanske tränar inför någon jakt sm i kvarteret.