Ligger lite efter....

Så här känns det med allt just nu.
Jag ligger efter.
Hur kom det sig att jag klippte rosorna när björkarna slog ut men struntade i att byta till sommardäck?
 
Många sådana saker håller stressen uppe på mig just nu.
Dålig koll helt enkelt.
Jag är dålig på att ligga efter och inte ha kontroll. Jag vaknar efter korta stunder när jag somnat, jag känner oro. Jag spänner mig och känner mig dålig. Hur hinner alla andra?  
Fast jag har tid får jag absolut inget gjort.Idag blev i varje fall däcken hämtade på vinden och bytta.
Fint stöd hade jag i processen. JR som efterdrar allt åt mig och hjälper till med lite manlig fägring där det behövs och Mercan som på bilden "kör på bakhjulen" för att citera JR.
JR och jag har mest softat i solen i helgen. 
Igår lördag sade JR: Det är helt otroligt men du har verkligen varit stillsam idag! Du har ju till och med läst i boken som Mia gav dig i påskpresent!
Jag håller med honom...jag var duktig stillsam men jag tror han glömde att jag faktiskt cyklade 2,5 mil och sprang 1 mil den dagen också...
 
Nä... det kryper i mig av stress. Jag går och stirrar på fasad-jäkeln, sidorna som jag måste beställa ställning till och börja med.
Jag vill städa bättre hemmma men jag kommer mig liksom inte för... Fan, nu är det uppryckning för mig. Jag avskyr den här känslan av otillräcklighet.
Kanske är det så enkelt som lopp-sjuka? Simpel lopp-stress som kommer ge med sig efter loppen?
 
I övrigt bakade jag en kaka i nya hjärtat men jag hade nog smörjt lite dåligt i formen.
Jag och JR var på Hornbash och köpte en utkastare till baksidan så att man kan vattna lättare på altanen.
Sedan uppfann jag (till dess vi får dit utkastaren) hur jag skulle dra vatten från innedushen till både altan och balkongen så jag kunde vattna med slang där och spola av allt pollen.
 
Igår sprang förresten räven över vår tomt. Kanske inte var varandra Maja och Mercan var förbannade på, de kanske var rädda för räven? Hoppas han låter våra små älsklingar vara.
 
Nu sitter jag och funderar hur jag skall lägga upp nästa vecka.
Ibland hjälper det mig när jag blir så här att göra "att-göra-listor" som inte är så avancerade för att få mig på rätt köl igen.
 
.....Eller så drar jag bara en tjock filt över skallen och väntar in mensens ankomst så känns troligen allt bra igen sen :-)
(Att man liksom inte lär sig efter drygt 30 år med mens att man blir en av alla hatad, misslyckad, missanpassad, ful, fet, oduglig och totalt värdelös människa 1 ggn i månaden?) !
#1 - - Syrran:

Du duger gott, fast du inte hinner.
Idag op i käfta för min del. Sen efter uppvak och hemkomst samt tillfrisknande till människa igen, kan jag blogga lite. Varit 2 st överjävliga veckor.
Kram

#2 - - Mor:

Lääääst! Finner ingen vettig kommentar just nu att skriva men tycker inte om att Du ska behöva känna stress hela tiden över saker som inte blir gjorda.
Vet Du, bland det allra bästa med att bli pensionär var att jag behövde inte få dåligt samvete när jag gjorde roliga saker för jag märkte att jag hinner med dom tråkiga sakerna. Jag fick a l l t i d dåligt samvete då jag satt mej med nåt handarbete eller klädsyning för jag tyckte hela tiden att jag borde göra nyttiga saker.