Linser o brillor nyvaken!

I morse när jag åkte hem från nattpasset på jobbet blev utslagen på kroppen ännu värre. 
Det bredde ut sig till benen och ilsknade till.

Jag fick åka direkt till vårdcentralen och fick där kortison och lite argare antihistaminer på stående fot.
Åkte trött och vimsig hem och sov till väckarklockan ringde 16.00.
Jag fattade inte varför den ringde tills jag kom på att jag ju skulle till Specsavers optikern med sonen för utprovning av nya brillor och linser till honom kl 17.00.
Min undersökning för nya brillor och linser skulle ske en annan dag....
...men eftersom de fick ett avhopp på någon annan kunde de ta mig också.
De ville först inte ge mig linser då jag idag hade urtikaria på insidan av ögonlocken.

Jag hävdade bestämt att det bara var tillfälligt,  att jag inte generellt ser ut som en prickig korv!

Dessa 2 bågar blev det den här gången. 
Man varierar sig inte så kraftigt....

En "komplimang" fick jag av hon som provade ut linserna  :-) 
Att jag hade tighta starka muskler på de övre ögonlocken! 
Det är ju kul sätt man är tight med starka muskler någonstans!
#1 - - Mia:

Snygga brillor!
Läskigt med alla utslagen :(

#2 - - Anonym:

Din hy ser fin ut!

#3 - - Anonym:

Syrran skrev ovanför.

#4 - - Mor:

Håller med om det här med alla utslagen. Varför?
(Oroliga föräldrar)