Stockholm Tunnelrun 2014.

Jag bestämde mig egentligen först på lördagsmorgonen att jag skulle deltaga i Tunnelloppet.
På kvällen innan tog jag ju kortisonet för andra gången för utslagen och var ordentligt rädd och skärrad över hur jag såg ut då och tänkte nog att det låg närmare att åka till akuten än att springa loppet.
På lördagsmorgonen var hudkostymen helt rosa och fin och jag mådde helt som vanligt och då tänkte jag det var över och dumt att hoppa över det roliga loppet.
Tänkte att jag ju kunde springa lite lugnt och bara smaka lite på den härliga upplevelsen som det innebar att vara en av 42.000 människor som skulle springa i tunneln.
Alla hade likadana västar och vantar så det var ju omöjligt att utmärka sig.
Men det blev en cool syn när man sprang i en uppförsbacke i tunneln och såg alla lika dana människor som ett stort hav framför sig.
Tunneln var rikligt smyckad och det fanns fina saker att titta på efter vägen.
Innan start mötte jag mycket glädjande M och vi hade en trevlig sund tillsammans fram till start.
Vi försökte hitta rätt och smuttade på glögg som det bjöds på.
Vi två utförde civil olydnad på hög nivå då vi bägge sprang med varsin hörlur med musik trots att man verkligen inte fick!
Vi var rörande överens om att vi behövde ha musik för att genomföra det här.
Till alla som befarade att det skulle bli trångt och kvavt under loppet kan jag säga att jag har aldrig sprungit ett så lättsprunget lopp både vad det gäller skön luft och utan trängsel.
Om jag ska säga vad jag tror så kom inte alla som planerade springa. Det var ordentligt luftigt!
Trots alla odds och att jag inte tog ut mig så speciellt hårt så gick det ruggigt bra. Kanske just därför, för att jag helt avslappnat sket i tiden så sprang jag på 57:52 min på 10 km.
Kändes nästan som om varje kilometer var lite kortare än vanligt...fast så var det nog inte, det sades ju till och med att det var ett backigt lopp.
Stort grattis till er mina vänner som faktiskt gjorde nya personbästa på milen i lördags!!!
 

 
 
#1 - - Mor:

Visste att Du skulle vara med så jag glodde så ögonen blödde efter att få syn på dej.Jag tror inte att Du var med. FNISS!

#2 - - Maria:


Bra jobbat!!!