2:05:48!

Womens health halvmarathon 2015!
Jag tyckte jag tog det lugnt och såg mig omkring, verkligen njöt av att vara i loppet och jag drog till och med ned på tempot när jag såg att jag låg på 5:40-fart. 
Här kan man se mig i bild :-) 
Tyckte ändå något var konstigt, min puls låg hela tiden på över 160 fast jag upplevde jag sprang utan stress. Kände att jag hade lite antydan till ont i halsen men inte så farligt ändå förrän efteråt då jag kände mig som sjuk och fick ta Ipren.  
 
Hade svullna körtlar på halsen.
Kan minsann tycka att jag är lite svullen både här och där när man tittar på "Imål-bilden". Hade så mycket salt i ögonen från all svetten på huden att ögonen inte gick att ha öppna!
 
Skit samma. Hur kunde det gå så bra?
Hur kunde jag uppleva att jag sprang så "Cape diem" och bara log?
Jag kunde till och med spurta lite på slutet utan att vara död.
 
När jag kommit 11 km...stod klockan på 1:04 för mig. Då varvade Isabella Andersson mig och hon gick i mål på 1:04 (hon och tävlingsklassen startade 5 min för oss andra dödliga).
Kvinnan är otrolig!  
Hon sprang dubbelt så fort som majoriteten av oss andra.
Vilken kvinna! 
Ändå är jag ganska stolt att jag bara kom drygt 500 placeringar efter henne i loppet av alla 3000 som startade!
 
När jag sprang upp mot mål funderade jag: Nu har jag sprungit 2,1 mil. Jag är trött men jag lever.
Skulle jag kunna tänka mig att dubbla sträckan?
Jag tänkte att det var en dum fråga där och då...typ som att fråga någon som just fött ett barn om den direkt kan tänka sig ett till fast storlek på unge nr 2 och smärtan vid förlossningen skulle öka i kvadrat...eller liknande.
Nej...just nu känns det oöverstigligt att klara 4,2 mil.
Hur som helst var det roligt att det gick så bra så lätt detta lopp. Man lär sig lite hur man ska lägga upp det. Man ser att många tar i för hårt i början och inte förstår att det inte bara är som att springa 1 mil 2 gånger. Smärtan och ansträngningen ökar dramatiskt ju längre man kommer. 
Jag träffade en ny kompis också, Helena från Åre!
Motion vecka 17! 
Måndag 20/4: Cykel 4,5 km hem från jobbet på morgonen. 
Tisdag 21/4: 
Onsdag 22/4: 
Torsdag 23/4:  
Fredag 24/4: 
Lördag 25/4: Womens Health halvmarathon 2,1 mil löpning. PB 2:05:48
 

Söndag 26/4: 


Löpning 2015: 
34,9 mil 
Cykling 2015: 
5,15 mil / Spinningpass: 1 
Simning 2015: 
4,8 km 
Rullskidor/Skidor2015: 
0/3 mil. 
Antal tillfällen hemmaträning pass 2015: 3 st.
 
 
#1 - - Camilla:

Du ska vara mycket stolt och nöjd över din fina prestation! För mig hade det nog tagit dubbla tiden.
Min gamla bloggvän Librarybeth hade också sprungit i lördags, kika in hos henne vetja:
www.librarybeth.blogspot.com

#2 - - Mor :

Ja, Du är duktig med allt ditt springande och det är tydligt att Du mår bra av det.Detta har du inte ärvt av mej.Jag är alldeles för lat får sånt där.