Pirrigt.

Det är lite min egen dag idag. 
Inte födelsedag eller så...bara egen dag utan viktiga göromål.

Klockan ringde 6:30. 
Lite pirrig men det är liksom onödigt att vara det.
Ska iväg och springa Womens health halvmarathon inne i stan. 

I år vet jag att jag klarar distansen,  det visste jag inte förra året så jag har mentalt försprång.

Å andra sidan har jag inte samma förväntningar på mig själv på att försöka göra bättre och bättre tider på en halvmara utan i år vill jag i stället se på sikt hur långt jag klarar att springa även om det går långsammare. 
Drömmen är att någon gång klara distansen av ett helt Marathon....men man kanske är för gammal för sådant....

Dagens känsla under loppet hoppas jag INTE skall vara...? 
Att jag tar rygg på någon snabb farthållare, har blodsmak och sedan är loppet över och jag missade allt med resultat värkande höfter och tid 2:07.
Nej, det är inte dagens mål.

Ps. Det blommar fortfarande i Kungsträdgården.

Dagens mål och känsla hoppas jag skall vara en jogg med ett stort leende på läpparna där jag tittar på allt runt mig utan, runners high efter en mil och utan smärtor när jag kommer i mål...för då vet jag att jag egentligen kan fortsätta springa. 
Tiden ligger på nästan 2:20 :-)
Skulle vilja klara att slappna av i det målet. Ingen jäkel bryr sig ju ändå om jag springer på 2:07 eller 2:20. Jag har redan gjort 2:08, det får räcka för mig!
Nu lyssnar jag på Darin "Ta mig tillbaka" åh vad fin den är!
#1 - - Mor :

Säg som E. sade för flera år sedan. "Jag gör 11"
M. kommer ner och hälsar på idag. Mormor W. mår bra.Ringde henne i förmiddags. R.fyller 85 på tisdag.

#2 - - Camilla:

Du är gryyyym! Grattis!!!

#3 - - Mia:

Va duktig du är, du är helt enastående! Bra tid också. Jag tog upp löpningen idag, 4 kilometer, tar ett tag innan jag är uppe på dina distanser :D
Kram