Beställt resa.

Mark Twain slarvigt översatt:
"Om 20 år från nu kommer du vara mer besviken över saker du inte gjorde än saker du gjorde."
 
Varför vänta med att leva om man kan välja att göra roliga saker?
Vi hade bestämt att inte åka någon stans i vinter.
Det kändes omöjligt i år att få i hop så mycket pengar som det krävdes för att kunna åka hela familjen på jullovet som vi egentligen hade tänkt.
Jag deppade över att jag inte hade något kul att se fram emot.
Barnen sade jag och JR skulle åka själva efter jullovet i stället då de var mätta på resande efter att ha varit iväg med pappa och själva + att lilltjejen åker med mamma på vintersemester nästa år.
Jag bara kände att jag var tvungen att planera och längta till något efter denna dystra sommar.
 
Sagt och gjort. Jag hittade bra flygbiljetter med Emirates airlines till Vitnam. Vi åker 8 januari.
 
På ditvägen var det ett stopp på 6 timmar i Dubai så då beslutade jag att vi skulle hoppa av där i 3 nätter och bo på hotellet på den översta bilden och kolla läget. Det är skyskrapan i mitten som vi ska bo i. Huset var världens högsta hotell 2007-2012 eller något i den stilen. Klicka på korten så kommer du via länk till hotellet och kan titta på mer coola kort! 
På måndagen den 11 januari flyger vi de 7 timmarna tii Saigon (Ho chi min city) i Vietnam.
Vi kommer fram på kvällen och kommer då bo riktigt häftigt på Hotel Majestic i distrikt 1, mitt i smeten där det sjuder av pulserande liv.
Tänk att man som vanlig knegare med lite extrapass på firman kan bo så här på semester i Asien.
Ett studiebesök i lyx. Jag får väl ta med mig en finklänning och ett par klackskor så vi kan gå i middagsmatsalen!
Glöm inte att klicka på kortet och kolla på detta hotell, det är grymt!
Dagen efter, den 12 januari ska vi njuta av hotellet och sedan undersöka pulsen i den häftiga staden, kanske gå på krigsmuseet. Till Tunnlarna från kriget hinner vi inte för det tar en hel dag på en sådan utflykt.
 
  
På kvällen sedan flyger vi vidare till ön Phu Quoc för sol och bad. Först ska vi bo på Mai spa resort 12-17/1, ett hotel vi fått rekommenderat av vänner.
Sedan provar vi detta hotell, Sasco blue lagon 17-23/1.Vet inget om detta hotel men det jag forskat fram så ligger det bra till på ön. Ön skall enligt uppgift vara väldigt lugn och trevlig. Hoppas vi hittar något gym och att jag hittar några fina springvägar.
 
Sedan avslutar vi åter i Saigon på detta hotell innan vi åker hem igen.
Ser verkligen fram emot att få komma ut och resa igen.
 
 
 
 
#1 - - Maria Härten:

Härlig resa 👍🏻

#2 - - Mor:

Är glad för er skull och även Westerberg, Janne och Maria ska till Dubai någon gång framöver.
Ja, sen vad säger man...........gamla hemma rävar som "Kära Far" och jag. Själv skulle jag bli alldeles ifrån mej om jag var tvungen att resa, men detta vet ni redan. Det är i alla fall kul att ni kan göra en sån här resa ni som tycker om att resa.
Ja, det är alltid kul att ha något som man tycker är roligt att se fram emot. Det piggar upp.

#3 - - Mor igen.:

Jäklans jag skrev ut hela namn!!! Kan Du ändra detta?