Den där dieten som vi följer.

En kollega på firman gick ned väldigt fint av denna diet i somras. Nu är vi ett helt gäng som mer eller mindre strikt försöker följa det här och vi kan nog allesammans säga att det verkar funka även om man inte är 100% strikt varje dag.
Till frukost blir det 2 ägg och kaffe utan mjölk.
Endera samtidigt med äggen kan man äta gröt eller ta det som förmiddagsmål. Havregrynsgröt med frysta hallon som man tinar så de blir såsiga. Ingen mjölk till. Trots att man inte tror det går det faktiskt att äta utan mjölk.
Sedan blir det lunch.
Då äter man magert kött med 4 medelstora potatisar eller en liten portion ris och sallad ovan jord. Ingen sås.
Till mellis får man äta en frukt. Jag brukar ta en apelsin.
Till middag blir det kyckling, fisk eller magert kött igen med potatis eller ris utan sås + ovanjord-grönsaker.
 
På kvällen kan man äta en liten sockerfri kvarg med hallon och några få nötter eller göra som jag, byta ut kvällsmålet mot en smarrig pro-pudding.
Trots att det låter mycket det här märker vi alla att vi snabbt förlorar fluff i midjan.
Om man förlorar några kg så kan man ju sedan ha det här som vardags-tänk och äta lite mer fritt på helgerna. Det vore ju drömmen att tappa lite och sedan hålla i.
I övrigt tycker jag att jag har bra avslappnad nivå på motionen nu, jag försöker springa lite mjukt 4 ggr i veckan. Till det skulle jag vilja inleda lite bålträning då jag känner att jag har ont i nedre delen av ryggen, det brukar hänga ihop med dålig bålstyrka för mig, alltså när ryggen börjar knaka.
 
#1 - - Maria:

Detta kommer du fixa galant! Men glöm inte att njuta av allt gott såhär vid jul. Lagom motion tror jag alltid är bäst. Kram

#2 - - Mor:

Läst men ej förstått. Måste kolla igen......