En man som heter Ove.

När jag vaknade i eftermiddags efter ett extra nattpass åkte jag JR och D till Heron city i Kungens Kurva och såg filmen "En man som heter Ove"
Den var rolig och sorglig. Vi skarttade mycket och D grät högt 7 gånger.
På mig och JR rann nog bara någon försynt liten tår där i biomörkret.
 
Vi hade tänkt att lata oss och äta där efteråt men golvet gungade så konstigt där inne att vi fick för oss att åka över till Skärholmen och äta på Pong i centrumet där.
Min absoluta favvo-rätt på Pong är deras chili/panengmarinerade tigerräkor. Jag dräglar bara jag ser tallriken!
Sedan handlade vi lite mat till nyår och sedan åkte vi hem. Minus 8,5 grader ute nu...jag blev för lat för att springa. Tar en 5:a på gymmets löpband i morgon i stället.
Nu soffhäng...utan godis. Det är nog nu efter julen!
#1 - - Mor:

Vilka ställen det finns runt där ni bor. Den där filmen hoppas jag kommer på TV så småningom.

#2 - - Maria:

Filmen verkar bra vad jag har hört.
Kramen.

#3 - - Kraka:

Det där stället i SKärholmen får vi ta och besöka. Läääääänge sedan jag var i Skärholmen. Får försöka schyssta till min ekonomi så vi kan ha en shoppingdag där.

Filmen var bra tycker jag också. Jag hoppas Backmans andra böcker också blir film.

Kram