UppesittarkvĂ€ll 🎅!

Dagen innan julafton.
JR och jag Àr sjÀlva och vi griljerar en för-skinka till oss. 
Jag gör en jÀkligt bra Colmans-senap pÄ pappa-vis till oss. Blev riktigt bra i Är!
Senapen:
3 dl vispgrÀdde
3 msk senapspulver
1- 1,5 msk socker
Vispa. 
Skinkorna jag köpte...som vanligt utan förkunskaper eller utan att ha forskat i bÀst-i-test visade sig bli bÀst-i -test. Jag Àr en kvinna med tur! Jag köpte förkokt Favorit-skinka. NÀr svÄlen var borta var den perfa!
AnvÀnde mitt vanliga griljeringsrecept fast med glutenfritt ströbröd.
Maja uppskattade inte skinka. Hon vill ha rÄtt kött.
Riktigt snygg blev den!
Den godaste skinkmackan Àr julens första!
Sedan gjorde jag fudge-kola som blev riktigt underbar!
...och smÄ oemotstÄndliga Bountys.
Dessa godisrecept hittade jag pÄ Lindas bakskola. 
Linda och jag var mammalediga med vÄra förstfödda ihop. Nu driver hon sverigest största bakblogg. Riktigt fina grejer gör hon! 
 
Jag höll pÄ och fixade och trixad till sent. Vi var pÄ gymmet innan jag startade med matlagning och julgodiset ocksÄ.
PÄ julaftons morgon innfann jag mig pÄ jobbet för ett extrapass. Det var riktigt trevligt att jobba ett dagpass faktiskt.
#1 - - Mor:

JÀklar-i-nÄda sÄ gott allt ser ut. Skall bli gott att sÀtta tÀnderna i.