Engelbrektshalvan 2015!

Då var det alltså avklarat! 3 mil skidor som är del 1 av 4 på Halvklassikern med tjejerna!
I år blev det ett nytt tjejgäng att göra Halvklassikern med.
Anne, min kamrat från barndomen på bilden ovan i favoritfärgen och arbetskadan varselgul..
L, kollega från firman, med solglasögon och muskler som det anstår en yngre tjej än oss andra tanter i truppen! 
Och så Camilla från Gävle här i bloggen. Hon och vi andra hade inte turen att ses under själva loppet igår men vi hade kontinuerlig telefonkontakt. Nästa lopp bor hon med oss och det skall bli kul! Nu ligger det på mig att fixa boende!
L och Anne förväntansfulla och spända innan loppet.
Anne är min hjältinna!
Hon bara går rakt på en Halvklassiker från att aldrig ha genomfört någon tävling i hela sitt liv.
Hon gjorde en total livsförändring förra året och började äta Paleo-kost, gick ned 20 kg och började träna och har fått ett helt nytt liv! Jag är så imponerad och stolt över henne! Hon är en frisk fläkt glad fläkt med jävlar anamma!
 Nåväl, vi tar det från början.
Jag och L ställde klockan på halv fem hemma hos L. Vi reste oss ur sängarna, åt mackor och blåbärsoppa och gav oss i väg till centralen där bussen otroligt smidigt avgick 05:45.
Vi fick praktiskt våra nummerlappar och alla matbiljetter och chip och sådant i bussen och sedan blev det gam-nacke och drägel-sovning i 2 timmar till solen gick upp över Norberg.
Jag blev verkligen förstummad över hur fint och pitoreskt det var i Norberg! Riktigt riktigt vackert! Hit vill jag återvända och titta närmare.
Fiket där vi fick frukosten var nästan mer gulligt och fint än jag kunde uthärda. Fantastiskt helt enkelt! helt klart värt det att behöva åka 3 mil skidor efteråt!
 
Vi klarade oss allesammans igenom de 3 milen och vi var jätteduktiga! Tror alla var överens om att det var dåligt glid i spåren de 2 första milen och att de 2 mittersta milen var backiga som fasen. De första 5 km var det kö men det var flackt. De sista 5km var också flacka och då fick man plötsligt riktigt bra glid ock kände sig som Gunde ...men då var det lite försent eftersom kroppen var lite ankommen då.
 
#1 - - Camilla:

Åh, jag hade kunnat skriva allt det där själv. Fy sjutton så tungt. Jag åkte ju -12 men måste ha förträngt backarna. Jag var bara glad hela tiden att jag inte skulle åka 6 mil i de där spåren. :S
Synd att vi inte sågs, vi får ta nya tag till cyklingen. :D
Jag har inte så ont i dag, men är ovanligt törstig och känner mig lite bakis nästan. Jobbar kväll i dag, det var skönt med lite sovmorgon i morse. Kunde absolut inte somna i går kväll, många tankar som snurrade.
Bra kämpat! Jag tyckte att du hade en superbra tid med tanke på 0 meter skidor!!! Imponerande.
Kram!

#2 - - Camilla:

Elsa Anderssons konditori är förresten ett riktigt gammalt fin-fik med anor. Har aldrig lyckats komma dit, men maken och mamma var och fikade där i går under tiden jag var i spåret.

#3 - - Camilla (igen):

Vi får väl ses alla i Norberg då vi är färdiga med halvan och bara njuta på Elsas kondidori. :D

#4 - - Mor å Far:

Läst,naturligtvis. Vilken Anne alltså!!!!

#5 - - Kraka:

Vad duktig du är! Själv skulle jag vara nöjd om jag kunde ta mig över golvet och ända ut till köket...
Kram