Trevligt förra lördagen.

 
I lördags efter att jag jobbat ett tufft 18 timmar långt dubbelpass EM +natt vaknade jag mitt på dagen.
Efter frukost satte jag mig framför symaskinen och slappnade av med lite egenntid när JR hade kvałitetstid i garaget.
Då ringde de här damerna och sade att jag hade 15 minuter att fixa till mig så skulle jag med till MP och JL på deras öppet hus som de bjudit in till för ett halvår sedan men som jag pga att jag hade jobbhelg räknat som omöjligt att hinna till.
Nu  blev det så att jag fick en jättetrevlig eftermiddag hemma hos dem med en massa gamla kära kollegor.
Jag blev väldigt inspirerad av deras härliga inredning där ögat alltid hittade något intressant och smakfullt att vila på.
Titta på MPs underbara hemvirkade filt.
Jag åkte sedan och köpte lite garn och började jag med :-)
....Jäklar vad jag ligger efter med bloggandet! 
#1 - - Kraka:

Undrar varför jag aldrig blir bjuden... *gnäller*

#2 - - Mor:

Har också virkat ett stort sängöverkast i s.k. mormorsrutor i blå/turkos och vita rutor.Ligger någonstans i nån garderob.....
Det är kul att virka ibland när man vill bryta av allt korsstygnsbroderande.