Umgås med tjejkompisarna!

 
Mia ringde på lördagmorgonen och frågade om vi skulle träna tillsammans.
Jag var lite tränings-skygg så då beslutade vi åka in till stan och träffas i stället lite spontant.
C följde också med.
Vi åt salladslunch och pratade tjejsnack i Hötorgshallen. Bara det var jättetrevligt!
   
Vi gick runt i alla möjliga mysiga affärer som den här bakaffären t ex.
Jag köpte Sir William-te på NK efter att jag fått smak på det hemma hos L den där helgen när vi körde Engelbrektshalvan.
Det teet smakade precis som det teet som JR hade när vi blev ihop. Därefter har jag inte hittat det förrän nu!
Det smakar som ett klassiskt typ frukost-te med ordentligt rökt smak.
         
Sedan letade jag efter Pelargonfrön och då blev vi fast i en hallucination av vårkänsla inne på  Weibulls på Sveavägen!
Herre Gud, den affären hade precis allt i fröväg
    
Denna bild snodde jag av Mia. 
     
Vi hamnade sedan på ett musem...som jag inte riktigt minns vad det hette? Det ligger vid Norrmalms torg.
Hur som helst hann vi inte riktigt gå den visningen vi planerade så vi beslutade ta den nästa helg ...+ te och scones.
 
.     
Det var riktigt vacker miljö där på innergården.     
Det var den här utställningen om skräck vi tänkte gå på. Sista dag nästa söndag.
Jo men vad hände sedan då?
....Jo vi råkade gå förbi en bio och hamnade helt oplanerat på filmen "Fifty shades of Grey".
 
Vad tyckte jag då?
Filmen var bättre än boken men inget mästerverk. 
De hade fått till filmen snygg och jag upplevde inte att den var övergrepp som den kritiserats för.
Tjejen var helt med på noterna och det fanns respekt i upplägget.
Dock var den inte så erotisk som man skulle kunna tro, det var mer att han hade en störning i hjärnan. Riktigt så upplevde jag inte boken....men det är min tolkning det.
 
 På söndagen var jag över hos S och fikade och pratade ordentligt med tjejsnack.
Hon har gjort det så fint och mysigt hemma med klassiska kända tapeter och fina loppisfynd i en härlig harmonil. jag får sådan inspiration att bli bättre på inredning själv men det är inte så lätt när man är helt smaklös och inte har blick för det.
(Mamma, bilden på S är till dig för att du ska få se vad det blivit av henne! Hon är en riktig forskare nu för tiden! Jätteduktig!)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Läst naturligtvis!

#2 - - mia:

Tack för en trevlig dag, det måste vi snart göra om. Kram