Kuvös inskaffad.

Jag o D lade ganska mycket tid och energi i slutet på förra veckan att hitta en "paviljong" mot regnet som skulle vara 3 x 3 meter. 3x4 meter fanns hur många som helst men det gick inte in och tro oss, vi försökte.
 
Slutligen, efter mycket ringande och tjajtande hit och dirt fick vi köpa skylt-exet på Rusta i Tumba som fanns kvar som var rätt mått.
Tidigare denna sommar har pressening legat över soffan och endast kattern har legat där.
Döm om deras förvåning när vi väckte dem att det var dags att ta bort skynket och bygga familjekuvös!
Bygget var inte helt enkelt.... det är inget man i en handvändning plockar ned till vintern.
Tar nog bara bort tyget då känns det som.
D hjälpte till och fixade och trixade.
Till slut stod den där.
Vi har plockat fram mer och mer kuddar och köpt mer och mer ljus.
 
 
JR har slitit på i garaget och sedan kommit upp till oss på kvällarna och tittat på film på datorn ute på altanen.
...Alltså jag försöker göra fint men det blåser och regnar...och det är svårt. Jag jobbar med mig själv att acceptera att det är höst. Att det aldrig blev vår eller sommar i år.
Jag har rensat en del sly på tomten också. Det här kanske inte ser så farligt ut men det är grova stammar att såga ned och släpa bort.
Sedan har vi varit på kalas hos JRs brorsbarn. Lilltjejen fyllde 4 :-)
 
En choppingtur med N har jag hunnit med också.
 
#1 - - Mor:

Sååååå mysigt! Får vi komma upp på lördag eller har ni annat för er........................? Vi hörs i telefonen om den saken? OM vi kommer vill vi INTE ha presenter. Vi har så mycket saker redan. ALLVAR! Kul bara att få träffas!

#2 - - Maria:

Va? Höst? Nä sommaren börjar med min semester på Tis 😀😀.
Blev superfint med kuvösen!
Gläds åt att ni varit i Thailand/värmen i vintras. Det har inte många. Kram

#3 - - Maria:

Va? Familjegrillträff på Lördag?? Jag kommer!

#4 - - Mia:

Kunglig uteplats! Supermysig!
Kram
Mia