Mysigt men ej uppnådda förväntningar

Jag har varit inaktiv i bloggen under semestern.
När folk frågar mig om jag hade en fin semesrter så kan jag väl egentligen säga att den inte var något vidare.
Visst sjutton hade vi det trevligt i familjen och jag fick mycket uträttat på huset men alla förväntningarna jag hade om att sitta i solen och läsa en bok, äta frukost på altanen, grilla och mysa samt göra utflykter i hop vi i familjen gick ju helt åt helskotta i och med att vädret var allt anat än sommar.
Alltså det gick så långt att jag vaknade med ångest på nätterna och grinade några gånger.
Jag kände att jag var på väg ned i depp och oroade mig för hur resten av året skulle bli om det kändes så här på årets höjdpunkt?
Många tv-serier har det blivit ute på verandan i paviljongen och inne i soffan under semesternätterna.
JR har jobbat riktigt hårt dagtid med sina bilar och jag har som sagt jobbat hårt i trädgården även om man inte direkt ser några större resultat med ögat.
Nu har jag börjat jobba igen, denna vecka har jag avverkat 4 nätter (3 ordinarie och 1 extrapass) och det känns på riktigt fast jag inte fattar det själv som solsken inom mig igen.
 
Känns faktiskt härligt att vara tillbaka på jobbet och alla som jobbar kämpar på fast vi är så kort om folk...och det är skönt att känna att det var inte bara jag som är besviken på sommaren.
Alla hade ju regn.
 
Det känns som allla mina krav och förväntningar på sommaren nu är bortblåsta och jag mår bra att få vardagen igen.
Jag hoppas egentligen bara nu att lite sommar ska komma så att mina kollegor som fått semester nu ska få det lite bättre än vi hade....om inte det går så hoppas jag att de inte dras ned i psyket som jag gjorde.
JR har mått hundra gånger bättre än mig och sagt till mig att jag ska tänka lite mer "Ernst".
 
#1 - - Mor:

Håller med JR. Tänk "Ernst" fast å andra sidan förstår jag dej. Själv piggade jag upp mej med att gå i Olssons tygaffär och köpa på mej tre läckra tyger för bara 91:-

#2 - - Marina:

Besvikelse hänger ju intimt ihop med förväntningar, jag hade tänkt tillbringa hela juni på stranden, själv, men se så blev det ju inte ;) Men då blir det nåt annat istället! Jag tror vi ofta stirrar oss blinda på "soooool" och liksom glömmer att man faktiskt kan vara ute och göra utflykter och en massa annat fastän det inte är strålande sommarväder. Man får bara anpassa lite :-D Skönt att det känns bra att vara tillbaka på jobbet igen. Vi hinner nog knappt säga hej innan det är jul tror jag ;)

#3 - - Maria syster:

Är lite emot "sommarhysteri"/semesterhysteri. Alla ska berätta vad de ska göra o vad de gjort på semestern etc.
Semester för mig är att Bara Vara- inga krav o måsten.
Det är viktigt att se tjusningen i alla årstider inte bara sommaren. Tex älskar jag mer en kall vinterdag med stålande sol på isen eller i skudbacken än en sommardag på stranden.
Men jag förstår vad du menar.

#4 - - Camilla:

Åh, så tråkigt! Jag upplever inte vädret som så jättehemskt, vi kanske haft lite bättre här? Jag trivs i och för säg mycket bättre i 20 grader än som förra sommaren med en månad 30+. Perfekt väder att cykla, springa och träna i. Hoppas att du mår bättre.