Det regnade ute idag...

....så jag drog ned persiennen och slog på reprisen av Ernst på sommartorpet.
Igår kväll satt jag uppflugen på ställningen o skrapade och målade till 22-tiden. 
Det går sakta framåt. 
Inte alls lika jobbigt att måla i det svala detta år jämfört med i värmebölja i Söderläge som förra året.
Snart kommer det svåra att lära byggställning en gå i trappen så vi kan byta vindskivor och fönster.
JR leker med sin nylackade bil nedanför byggställningen. 
Den har kommit hem nu, den som var ju ful-gul förut men jag nu blivit röd. 
Nej då, denna ska inte ha kvar sina gula hjul :-)
I nuläget finns ingen motor eller sådant i den här bilen heller men den kommer säkert få en snabb motor den här också. Den vita är strax klar och ska snart på besiktning.
När det regnar som nu och jag inte kan måla leker jag också med hobbies. 
Igår var jag på Myrorna och köpte massa gamla linnehandukar från förr som jag tvättade och nu börjar göra till små lappar till lapptäcke att pryda en dyna till en hallmöbel jag ska måla med. 
Säkert lättare att åka till Ikea o köpa nytt...men det här är tusen gånger roligare!
 Jag o JR gillar nog helt enkelt gammalt som ska renoveras! Pyssel, ja ja mensan! 
#1 - - Maria:

Å älskar sådana där gamla stuvar, eller tuvar, vad det nu heter. Gammeldags o fint som man kan göra mycket med. Skulle passa perfekt till mitt lilla torp- som jag äger i deömmen..
Såg oxå Ernst igår. Man drömmer sig bort. Kram

#2 - - Mor:

Läst!

#3 - - Camilla:

Alltså... era projekt! Så imponerad över att ni fixar allt. Jag fick lite svindel bara av att se på bilden. Ha ha!
Vi ses nästa helg, då jäklar ska jag ta lopp-revansch!
Kram och njut av helgen och semestern!

#4 - - Mor igen...:

Det är trevligt med "hobbisar" man blir aldrig sysslolös då.

#5 - - Anonym:

Vilken rolig idé och vilka fina handukar/dukar du hittat.Du får skicka ett foto till min mor när du är klar😊 Tur att du inte är höjdrädd när du klättrar på ställningen. Ser hööögt ut!