Min son 18 år!

Min älskade son A blev i söndags 18 år och myndig. 
Det är verkligen...konstigt att försöka ta in att mitt barn, min ganska nyligen baby nu får bestämma över sitt eget liv och förväntas kunna ta ansvar att göra valen för sitt liv själv.
Så här såg han ut idag när han lite sliten men stolt berättade att han natten till sin 18-årsdag varit på Cafe Opera med vännerna.
Han verkade ganska chockad själv faktiskt över att de kom in och fick en helkväll där.
Han har som jag förstått det beställt sin första öl på krogen.
 
Det är så mycket man vill säga till sitt barn som ska bli vuxen....
Kanske självklareheter men många människor faller ju trors allt igenom på laster och kortsiktig tänkande.
 
Mest av allt vill man säga akta dig för det och akta dig för det... men man kanske borde säga njut av livet så mycket du kan, var ansvarsfull och våga älska samt våga tala om dina känslor....Livet är så galet kort.
 
Saker jag verkligen vill att mitt vuxna barn skall ha insikter om, inte i någon direkt rangordning. (Ju mer jag tänker på det ju längre kan jag göra listan.) 
 
1. Drick aldrig i ensamhet.
2. Ta aldrig ett sms/blancolån och skriv aldrig på Borgen åt någon.
2. Börja aldrig snusa eller röka, det är ett helvete och kostar pengar och gör dig på kort tid sjuk och gammal.
4. Våga prata om känslor.
5. Städa och håll rent runt dig och dig själv.
6. Sköt om din kropp med mat och motion.
7. Ha stenkoll på din ekonomi.
8. Se till att du inte gör barn förrän du är mogen och vill och kan ta hand dem.
9. Se till att du utbildar dig så resten av ditt yrkesliv blir bra.
10. Ta aldrig droger.
11. Snälla, lev längre än mig och var frisk.
Fina Syrran och  fina Morsan.
 
A är nu ordentligt längre än syrran.
Moster med grabbarna.
Morfar, bästa stekarn!
Ingen steker biff som pappa.
Ps..om någon undrar varför pappa alltid har samma T-shirt på sig hemma hos oss så är det en speciell stekar-T-tröja som han byter om till när det drar ihop sig till biffstekning.
Vi vräker i oss morfarstekt oxfilé andaktsfullt men de har ändå plats i magarna för tårta och kakor.
Vi är inte många i vår släkt men vi är bra och har det så trevligt när vi träffas!
Sedan paketutdelning.
JR tar ganska stora hörn av tårtan. Har fått frågor om i fall han, JR inte har några laster...vet inte vad jag ska svara men han kan det där med sötsaker.
 
 
 
#1 - - Mor å Far:

JÄKLANS vad trevliga bilder!!! Ja, så får vi verkligen hoppas att Stora Sonen lever efter sin Mors "11-Mors bud"
Minska gärna på all läsk så ska nog det gå bra! Fniss.

#2 - - Mor igen:

Vilken underbar bild på A. Vilken GULLIG "surmin"!!!