The female switch....

Igår dök jag in på frisersalongen "Skult" i ett  rent infall.
.
Tänkte att man måste börja någonstans, kan inte insiktslöst börja bli en tonårstant.
Jag är ändå 45 år.
Tonåring bakifrån och tant framifrån... ja ni vet...värsta scenariot.
 
Kan inte bli mer och mer lik Kristina Lugn i håret...kan inte gå från långt och svart hår till om några år direkt grått kort och krullit...även om JR verkar gilla den lösningen och gå igång på den skarpt så ligger det inte för mig.
Åldras värdigt är bara snyggt på andra....jag måste trappa mig dit.
Klippte vilt spontant av mig 15 cm hår.
Skönt men det syns kanske inte speciellt mycket egentligen....
 
Tror inte någon skulle se det om jag inte sade det :-)
...men det är en början i resan mot grått kort och kruligt med blå-lila nyans.
 
(Ps. Herre Gud vad lik Michael Jackson jag är på den högra bilden!!!! :-) )
Ser ju jäkligt muppig ut på dessa selfies men man kan ju inte skriva att man klippt sig utan att blogga bild :-)
Jag var länge stolt att håret var längre än brösten men i och med klippningen har "the switch" inträtt.
Brösten slutar nu längre ned än håret om allt får spela fritt :-)
#1 - - Mia:

Är det verkligen redan dags att tänka så? Tror faktiskt att du är lite tidigt ute. Jag förbjuder dig att klippa dig i tantfrisyr än på många år.

#2 - - Mor :

Häftigt att Du vill klippa dej! Prova med lite lugg också? Det finns så många kvinnor som man ser inte förstår just det Du skriver om. Tant på framsidan och "tonåring" på baksidan.Dom ser sej helt enkelt inte själva.Exempel finns i närheten här hemma.Det finaste jag har sett dej i håret tror jag var när Du hade E. i maggen. Hårlängd ner till mitten av halsen och ofärgat.Jag minns det så väl!

#3 - - Mor igen...:

Vid närmare eftertanke var det nog när Du gick med A.som du var så där fin i håret.....?Har gått här och försökt komma ihåg.

#4 - - Camilla:

Du har ju så tjock, blankt och fint hår. Klipp inte av dig det bara för att vi har fyllt 45!

#5 - - Anne:

Men då blir chockad haha. Jätte fint och visst ska vi åldras med värdighet men lite väl tidigt och lite färg gör en gladare, därför smackar jag i rött 😄
Ska till frissan imorgon men har övervägt det hela länge och väl och det blir bara en toppning även denna gången även fast jag vill klippa mig kaxigt kort.

#6 - - Kraka:

Men usch och fy! Inte bhøver man væl bli krullig och gråblå i håret bara før att man ær øver 40!