Blomlådor.

I fredags fick jag flex från jobbet då vi var för många för arbetsuppgifterna.
Underbart! Det händer ju inte så ofta.
Jag åkte till Bauhaus och hittade röda pelargoner för 10 kr styck.
Sedan hade jag ju odlat upp en hel del rosa pelargoner från frön och tagit rejält med sticklingar på  Mårbacka som jag köpte tidigt i våras. 
Det blev helt enkelt massor med lådor och krukor till balkongen och till altanen.
Jag pallade inte ha dem inne någon längre tid då jag började nysa något helt hysteriskt utan de fick utan pardon möta sitt öde ute i den inte alltför varma vårnatten redan nu.
Bauhaus-blommorna är jag inte så orolig för, de är nog redan hyggligt härdade men mina små pelargonplantor som ännu är spröda och känsliga...hur ska det gå för dem?
Det blir en riktig thriller det :-) !
Sedan lite tulpanbilder och efter-regn-bilder jag tog häromdagen efter kvällspass på jobbet.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Dina små plantor klarar sej nog. Ev. frost är inte av det hårda slaget så här års. Det går ju, vid ev. frostvarningar, att ta in lådorna under natten, men jag tror inte det blir så.(Eller ställas ner utmed balkongväggen intill huset)
Här hemma har det varit på och av med "nattmössa" lite då och då, då pallkragarna står nere på backen där frost ev. kan krypa på. Det har varit extra jobbigt denna vår.