Vattnat för första gången för året.

Nu börjas det.
Nu skall alla lådor och krukor börja vattnas.
Grejen är den att jag både tycker det är jobbbigt och skitmysigt!
Jag säger som Ernst, det doftar gott om varm jord... eller något i den stilen.
Det är lite rofyllt att vattna och plocka vissna blommor och det jobbiga består i att ha kravet på sig att verkligen påbörja vattningen innan det är försent så att säga.
 
Nåväl. vad har hänt för stort och revolutionerande idag då?
Nja..kanske inte så mycket.
Jag vaknade strax före 16 med katten Maja bredvid mig. Åt jag frukost, vattnade, satte de 4 första listerna runt kontorsfönstret på insidan.
 
Lagade köttfärsås och spagetti till familjen och stekte upp resten av köttfärsen till Tacos till morgondagen. Lyssnade på ljudbok därtill.
Det känns som om jag glömt något jag gjort som tagit tid här men vad?
 
Plötsligt var det bara kväll. Jag och JR åkte till gymmet och rev av ett styrketräningspass axlar (+ för mig mage, rumpa och utfall med hantlar).
JR kör mer "jäkligt mycket" av just en muskelgrupp koncentrerat per dag medans jag kör lite mindre av den specifika muskelgruppen tillsammans med honom och sedan lägger resten av tiden på mage, rumpa och baksida lår som jag specifikt behöver mer av för att bli stark i korsetten och för att bli bättre på löpning och cykel tänker jag..
Skulle jag köra på 45 min rygg skulle jag nog spontan-dö i nuläget då jag ju är så otränad.
 
...Sedan var det ilfart till jobbet för det 4:e och sista nattpasset för denna vecka.
Ska bli kul att vakna i morgon eftermidaag och få vara hemma! 
 
 
#1 - - Mor:

Du vet, jag /vi läser allt här alltid.

#2 - - maria syster:

Naaaw så fin bild på katten. Bra gymmat. Fin balkong.